Wij stellen aan u voor: Merlijn van den Berg.

2 juli 2020 18:00

A-selectie

Een dag voor de overschrijvingsdatum verscheen hij als laatste nieuweling voor de A-selectie op het sportpark. Samen met zijn vader kwam hij zich aanmelden bij Benschop. Het Benschopse bloed, dat in hem zit, bracht hem terug bij onze club. Als kleinzoon van onze oud slager Paul van den Berg wil hij zich verder als voetballer ontwikkelen en hoopt dat bij Benschop te kunnen bewerkstelligen.

Hij stelt zichzelf voor:

Ik ben Merlijn van den Berg (17 jaar). Ik ben altijd gek geweest op voetbal. Sinds ik kan lopen loop ik met een bal.

Ik ben begonnen in de F bij SPV ’81. Daarna heb ik een paar jaar bij MSV ’19 gespeeld. Nu heb ik er drie mooie voetbalseizoenen bij SV Houten op zitten, met als hoogtepunt een kampioenschap in de 4e divisie. Ook dit jaar stonden we 8 punten los, maar helaas kwam het seizoen vroeg ten einde , waardoor we ook de kwartfinale in de beker tegen AFC aan ons voorbij moesten laten gaan.

Dit jaar heb ik mijn havo diploma gehaald. Volgend jaar ga ik de studie Sportmarketing en Management in Rotterdam volgen.

Mijn favoriete positie is middenveld. Ik ben rechtsbenig.

Ik kijk heel erg uit naar mijn eerste seizoen bij VV Benschop. Er is altijd een goede sfeer en leuke mensen binnen en rondom de club. Ook is er een nieuwe trainer en zijn er veel nieuwe jongens bijgekomen. Ik kijk ernaar uit om in augustus met hen aan de slag te gaan.

Wij wensen Merlijn veel plezier en succes toe bij Benschop en natuurlijk ook veel succes met zijn nieuwe studie in Rotterdam.