Vertrekkende technische staf. BEDANKT

30 mei 2020 13:00

-seizoen

Het door corona geteisterde seizoen is voorbij. Het stil leggen van de competitie in maart betekende ook, dat de technische staf hun laatste kunstje voor Benschop niet tot een goed eind konden brengen. Gelukkig bleef hen een dreigende nacompetitie of zelf degradatie bespaard, hetgeen voor deze “toppers” een vervelend eind van hun super carrière bij Benschop zou zijn geweest. Trainers met een blauwwit hart zijn volgend seizoen niet meer in Benschop te bewonderen. Emanuel Sluis, zes jaar hoofdtrainer, Frans Vermeulen, vier jaar hoofdtrainer en twee jaar assistent zullen hun geluk gaan beproeven bij respectievelijk LRC in Leerdam en VVIJ. Ze kunnen beide terugkijken op een geweldige staat van dienst bij Benschop. Emanuel was het meest succesvol als geboren Benschopper. In 2010 wist hij via de nacompetitie tegen De Meern de promotie naar de 2e klas te bewerkstelligen. Na een jaar 2e klas sloeg hij in 2012 weer toe. Nu werd het roemruchte Geinoord in twee duels verslagen en promotie naar de eerste klas was een feit. Wat een geweldig succes voor Benschop. In seizoen 2017-2018 keerde “ Manus” weer terug bij Benschop. Met 20 overwinningen, 5 gelijke spelen en 1 nederlaag werd hij kampioen van de 3e klas D. Ook in de beker waren de Benschoppers uitstekend bezig. In de kwartfinale verloor Benschop helaas de thuiswedstrijd tegen Jos Watergraafsmeer en verspeelde daarmee het toetreden tot de landelijke bekercompetitie. Samen met de ervaren  assistent Frans Vermeulen ging hij de strijd in de 2e klas aan. Het werden twee zware jaren. In het eerste jaar wisten ze zich met 27 punten te redden. De gelijkmaker van David Verweij tegen de uiteindelijke kampioen FC De Bilt en de onmogelijke redding in de blessuretijd van de helaas vertrekkende Mitchell van Oort redde Benschop. Ook in het tweede jaar was het erg moeilijk. Zware blessures van Robin Bikker, Thomas Banfi, Jimmy Vendrig en Jurgen Ruitenbeek maakte de spoeling erg dun voor het trainers duo. Overwinningen tegen JSV en Geinoord brachten lucht, maar of we erin gebleven waren zal nooit duidelijk worden .Met het behoud van de tweede klas, de doelstelling van Benschop, vertrekt Emanuel met opgeheven hoofd naar LRC.

Benschop heeft veel te danken aan beide trainers. In de 10 jaar, dat zij als hoofdtrainer functioneerden is veel veranderd bij de club. Zij zorgden ervoor, dat alles goed geregeld en georganiseerd werd. Benschop timmerde aan de weg met zijn verfraaide accommodatie en daarbij hoort natuurlijk ook een standaard team, dat op niveau speelt en waar het voor sponsoren en publiek goed toeven is.  De samenwerking tussen bestuur, leiding en technische staf was prima en dat resulteerde tot op heden in de gewenste doelstelling. Emanuel en Frans hebben zelf hoog gespeeld en daardoor veel ervaring opgedaan. Benschop heeft goed geluisterd naar hun inbreng en alles is op dit moment, mede ook door super teammanager Martijn Sluis, tot in de puntjes geregeld. Overal waar Benschop komt zijn ze welkom en daar mogen we best trots op zijn, Zij hebben daar een enorme bijdrage aan geleverd en wij willen langs deze weg hen hier heel hartelijk voor bedanken.

Ook keeperstrainer Emiel Borst gaat na 4 jaar Benschop weg bij de club. Iedere dinsdagavond nam hij de vier keepers onderhanden en niet zonder resultaat. Emiel is een prima vent, die altijd bereid was om te helpen. Hij was het ook, die tijdens de Spaanse trainingskampen alles op de gevoelige plaat vastlegde wat enorm werd gewaardeerd. Hij vond het naar vier jaar mooi geweest, niet dat hij Benschop zat was, maar wel dat het goed was voor de keepers om eens door een ander persoon te worden getraind. Emiel bedankt en het ga je goed.

Ook de trainer van de B selectie Pieter Ooms verlaat Benschop. Hij gaat komend seizoen Linschoten trainer. Pieter heeft hard gewerkt om de jeugd op niveau 2e klas te krijgen. Aankomend seizoen komen er drie door richting A selectie, een prima resultaat. Pieter veel succes bij Linschoten en bedankt voor je goede bijdrage.

Ook op het verzorgende medische vlak is het komend seizoen ook anders, want ook daar komen veranderingen. Er wordt afscheid genomen van John Roubos en zijn assistenten Mireille van Bart en Kaleigh Slotboom. Ook zij hartelijk bedankt voor hun jaarlijkse bijdrage bij onze club.

In de komende weken zal er op gepaste wijze afscheid genomen worden van bovengenoemde kanjers en wij hopen ze nog vele malen op ons complex te mogen verwelkomen.

KANJERS BEDANKT. HET GAAT JULLIE GOED.