Benschop lijkt al klaar voor het nieuwe seizoen

14 april 2020 22:30

Seizoen 2020-2021

Dat er bij Benschop veel moest gebeuren was duidelijk. De gehele technische staf gaat aan het eind van dit seizoen de club verlaten en de vele zware blessures hebben de selectie groep behoorlijk uitgedund.

Het op wedstrijd niveau brengen van de nieuwe spelers vergde erg veel tijd voor de technische staf en daarbij opgeteld de langdurige blessuregevallen waren de oorzaak, dat Benschop een heel zwaar seizoen tegemoet ging. Gelukkig leek er na de jaarwisseling weer wat hoop voor Benschop. De laatste plaats werd overgedaan aan Waterwijk door twee hele belangrijke overwinningen op de naaste concurrenten voor degradatie/nacompetitie JSV en Geinoord.

Of het verschrikkelijke coronavirus Benschop heeft behoed voor degradatie zullen we nooit weten, maar het stopzetten van de competitie kwam Benschop niet slecht uit. Het verschrikkelijke leed, dat dit virus in de gehele wereld ter weeg brengt, zal ons nog lang heugen. Hopelijk worden er snel vaccins voor gevonden, maar het zal ongetwijfeld voor velen nog veel leed opleveren wanneer ze met die vreselijke ziekte worden geconfronteerd. Heel veel sterkte voor de mensen, die in hun familie of vriendenkring hier mee te maken hebben gekregen en nog zullen mee maken.

Wanneer er weer gevoetbald gaat worden is voorlopig nog onduidelijk. Doordat nu alles stil ligt, is er een heleboel tijd vrij gekomen voor de TC ’s om de selecties voor het nieuwe seizoen te gaan samenstellen. Het was geen gemakkelijke onderneming, maar wij denken, dat zij er uitstekend in geslaagd zijn, om de ontstane vacatures op een prima manier op te vullen.

De nieuwe hoofdtrainer Marten Boverhof heeft er veel zin in om te starten bij Benschop en is erg tevreden met zijn technische staf en huidige begeleiding. Als opvolger van de naar eerste klasser LRC vertrekkende Emanuel Sluis krijgt hij te maken met een geheel nieuwe technische staf. Assistent trainer Frans Vermeulen vertrekt als technisch manager naar VVIJ en wordt opgevolgd door Sietse van Rhenen, nu trainer van IJFC 2. Ook keeperstrainer Emiel Borst verlaat Benschop na 5 jaar. Wegens drukke werkzaamheden geeft hij het stokje over aan Arjo Steijsiger, die dat deed bij HSSC uit Hei en Boeicop. Ook de trainer van de B selectie Pieter Ooms vertrekt. Hij wordt hoofdtrainer bij de vv Linschoten en zijn opvolger wordt de ervaren Michel de Ridder, oud hoofdtrainer van o.a. Lopik, De Bilt en HMS. Hij zal zich met het klaarstomen van de aanstormende jeugd voor de A selectie gaan bezighouden.

De al jaren uitstekend fuctionerende begeleiding bestaande uit teammanager Martijn Sluis, de assistent scheidsrechters Leo Booij en Erik de Boer en voor de statistieken en PR Leo Oudshoorn gaan wederom door met het ondersteunen van de technische staf.

De selecties voor het nieuwe seizoen zijn ook nagenoeg rond. Voor elke linie komen er nieuwe spelers bij. Wederom is Sportlust uit Woerden de hofleverancier. Vijf jonge talentvolle spelers hebben weer voor Benschop gekozen. De verdedigers Stan Griffioen en Harmen Visser, de middenvelder Bilal Behmanesh en de  aanvallers Thomas Koense en Mohamed Mazouz  komen Benschop versterken. Van 2e klasser  DCV uit Krimpen a/d IJssel komen aanvaller Tom v.d. Voort en keeper Tim Hoogendijk over.  Jongeling Daimios Damkalis, een middenvelder, komt over van Maarssen. Vanuit de jeugd komen naar de A selectie Bryan van den Dungen, Nils van de Mortel en Dion van Vliet.

Martijn de With, Patrick Maton, Niels Beeres, Remco van Wijngaarden, Mike Vergouw, Bryan de Boer, Stef Elings, David Verweij, Kevin van Galen en Jesper v.d. IJssel zullen ook in 2020-2021 in de A selectie te bewonderen zijn.

Tevens is de verwachting, dat in de loop van het seizoen de langdurig geblesseerde Thomas Banfi, Jimmy Vendrig, Robin Bikker en Jurgen Ruitenbeek weer zullen instromen.

Wij heten de nieuwkomers van harte welkom bij onze mooie Dorpsclub en wensen ze veel plezier en geluk toe met het uitoefenen van hun hobby.

De volgende spelers gaan Benschop verlaten: Harm v.d. Water (stage in Buitenland), Karim el Mekki (stopt eigen bedrijf), Mitchell van Oort (Delta Sports), Stan van Vliet (s.v. Lopik), Olaf de Koning (FC Breukelen), Kwame Ballo (Desto), Jeroen Lamboo (stopt studie), Mats Bakker (onbekend) en Aschraf Merroen (onbekend). Mitchell Frericks gaat wegens studie naar de B-selectie,

Wij wensen vanaf deze plaats de vertrekkers bij Benschop heel veel geluk en succes toe in hun nieuwe omgeving en bedanken hen voor hun positieve inzet voor Benschop.