Bericht van bestuur

1 april 2020 13:45

Bericht van bestuur

Beste VVB’er,

Alweer 2,5 week geleden hebben wij de poorten van ons sportpark moeten sluiten. Uiteraard houden we ons in alles aan de richtlijnen die opgesteld zijn door het RIVM en de KNVB. De gezondheid en veiligheid van onze leden en vrijwilligers staat voorop. De impact die het coronavirus momenteel heeft is ongekend groot voor de samenleving en wij hopen dat jullie en de mensen om wie je geeft, zich goed en gezond voelen.

Gisterenavond heeft onze overheid besloten de maatregelen om de verspreiding van het coronavirus in te dammen, met 3 weken te verlengen naar 28 april. Direct daarbij is aangegeven dat evenementen tot 1 juni niet mogen worden gehouden. De KNVB volgde direct met het bericht dat alle amateurvoetbal voor dit seizoen stopt.

Om precies te zijn geeft de KNVB aan: “Competities in het amateurvoetbal zijn per direct afgesloten: er zijn geen kampioenen”. Vervolgens geven ze aan dat “De KNVB heeft besloten de competitie van het amateurvoetbal dit seizoen niet meer te hervatten. Dat geldt voor mannen, vrouwen en jeugd. In de amateurtak worden er dit seizoen geen eindstanden opgemaakt. Er komen dus geen kampioenen en er degradeert of promoveert ook niemand. De bekerkampioenschappen worden eveneens niet uitgespeeld”.

Voor iedereen een duidelijk verhaal. Hoofdzaken gaan voor op bijzaken. Gezondheid gaat voor voetbal.

Sporten op ons complex is dus voorlopig niet mogelijk en onze kantine zal gesloten blijven. Echter zoals alle verenigingen in Nederland hebben we wel rechten en plichten die ook in deze situatie gewoon door blijven gaan. Er wordt niet gevoetbald, maar diverse kosten lopen door en daar draaien we gezamenlijk voor op. Dat betekent dat de contributie voor het laatste deel van het seizoen betaald moet worden aan de vereniging en voorlopig niet gerestitueerd wordt. We zeggen jullie wel toe hier in de ALV van november 2020 op terug te komen.

Uiteraard zullen wij onze uiterste best doen om zoveel mogelijk de kosten te drukken. We zijn in gesprek met de stichting over de huur, we doen onze aanvragen bij alle mogelijke noodfondsen en zullen daar waar mogelijk besparingen doorvoeren.

We hopen en rekenen op jullie begrip voor deze situatie. Ook aan de jeugd die graag op onze velden een balletje trapt vragen we dit voorlopig niet te doen. De hekken zitten dicht en er overheen klimmen is niet de bedoeling.

Zodra het weer is toegestaan zullen we de poorten openen en samen met vrijwilligers en leden trachten het seizoen nog een mooie afsluiting te geven. Daarom vragen wij alle commissies via app en andere middelen toch met elkaar contact te houden en mee te denken bij deze actie. De AK vragen we om het jeugdweekend voorlopig toch voor te bereiden. De teams vragen we na te denken over toernooien op onze velden.

Laten we VV Benschop met zijn allen blijven steunen en samen sterker uit de crisisperiode komen !

Het Bestuur van VV Benschop

Jolanda, John, Rick, Remco en Erwin