Marten Boverhof nieuwe hoofd trainer bij Benschop.

4 januari 2020 17:00

trainers nieuws

Met ingang van het seizoen 2020-2021 zal Marten Boverhof de opvolger zijn van de naar LRC vertrekkende Emanuel Sluis. Tijdens de nieuwjaarsreceptie maakte voorzitter Erwin van Wijk dit aan de leden bekend.  De oud trainer van HSSC’61 en VVAC heeft een contract getekend voor een seizoen bij Benschop met de intentie, als beide partijen over de samenwerking tevreden zijn, ook daarna met elkaar verder te gaan.

De 34e jarige inwoner van Lopik, in het bezit van diploma UEFA A, zal begin augustus de A-selectie gaan leiden.

Als speler begon Marten bij de jeugd van IJFC, maar verhuisde al snel op jonge leeftijd naar PSV in Eindhoven, waar hij vanaf de D pupillen- tot aan de A jeugd speelde. Hij was twee jaar aanvoerder van Jong PSV onder de trainers Gerald Vanenburg, Anton Janssen en Ernst Faber, de huidige hoofdtrainer. Onder Guus Hiddink maakte hij zijn debuut tegen Werder Bremen in het eerste elftal. Na een zware knieblessure werd zijn contract bij PSV niet verlengd en vertrok hij naar eerste divisieclub Haarlem, waar hij na één seizoen door de knie noodgedwongen een punt achter zijn professionele carrière als voetballer moest zetten.

Als voetbaldier besloot hij zijn trainingsdiploma’s te gaan halen en na twee jaar als assistent trainer bij Montfoort te hebben gefunctioneerd werd hij hoofdtrainer bij HSSC ’61 en VVAC. Met beide teams promoveerde hij naar de derde klas.

Wij wensen Marten heel veel succes en plezier toe bij Benschop.