Jeugdweekend groot succes!

10 juli 2019 13:45

Jeugdweekend groot succes!

Jeugdweekend 2019 op eigen terrein – Wat een succes!

50 jaar voetbalvereniging is wel een speciaal jeugdweekend waard. Dat is wat we bedacht hadden ruim een half jaar geleden. We hadden toen niet kunnen verzinnen dat het zo’n succes zou worden. Met medewerking van heel veel vrijwilligers en sponsoren. En ook wel een beetje medewerking van het weer ….

Vrijdagavond om 18.00 uur begon het feest. De jongens van de O19 kwamen met een heuse vouwwagen het terrein op rijden en maakte er hun eigen campingplekje van inclusief luifel, tafel, klapstoelen en een wasrek.  De JO17 en dames vermaakten zich prima met het organiseren van hun tentplekken. Hun en onze arbeid werd beloond met een uitgebreid buffet gesponsord door Cafetaria Zeevliet.

Het avondprogramma was geweldig: Jachtseizoen. Gewapend met een golfcar reed de AK’79 door het dorp heen op jacht naar de 3 teams. Daarna nog een quiz. Zo in de buitenlucht met al die gezellige verlichting en met elkaar voelde Veld 2 echt aan als een kampterrein.

Het golfkarretje bleek ook voor de logistiek op het terrein een succes. Alle boodschappen en allerhande spullen konden gemakkelijk gebracht worden van clubgebouw naar ons kampterrein. Firma Lekkerkerker bedankt!

Zaterdagochtend om 9.00 uur begon het feest voor de jongere teams. En een feest was het! Compleet met taart. Maar eerst belangrijkere zaken voor de 63 kinderen die net aankwamen op het terrein: tenten opzetten in je eigen elftal-vak, overleggen wie met wie in een tent slaapt, 63 luchtbedden oppompen, overleggen wie naast wie slaapt, kijk eens naar m’n nieuwe zaklamp en oh ja m’n tas moet ook nog in de tent erbij en dat past niet… En waar zijn nou ook al weer m’n voetbalschoenen gebleven!

Wie jarig is trakteert: elke deelnemer van het jeugdweekend zowel jong als oud heeft een origineel trainingstenue gekregen. Het zag er super gaaf uit: iedereen in een origineelblauw sportshirt met wit sportbroekje. Deze kunnen mooi volgend seizoen tijdens de trainingen gedragen worden. Of als je lekker met je vriendjes gaat voetballen op het kunstgras. Of als je gaat hardlopen. Sponsoren bedankt!

Overdag stond dit jaar in het teken van Expeditie Robinson. Allerlei testen (katapult maken, evenwichtsbalk boven een zwembad, spierkracht-test) en proeven (wie durft de gedroogde sprinkhaan te eten!) waren bedacht. Met het warme weer ook nog even buikschuiven op de groene zeepbaan. Lekker sportief bezig dus. En natuurlijk voetballen op het zand.

Na al dat gesport, lusten we wel wat. Voor het avondeten wasteam Facilitair druk in de weer met de barbecue. En daarna de jaarlijks terugkerende Bonte Avond. Wat een creativiteit onder onze voetballers: playback, rap, zang, dans, toneelstukjes, Eilandraad (ja,ja, thema Expeditie Robinson), Bierkratten Polka en een hilarische synchroonzwem-act kwamen voorbij.  Het was nog lang rumourig op het terrein.

De zondagmorgen begon vroeg. Heel vroeg. De eerste voetballertjes waren al actief bij zonsopgang... We durven het tijdstip er niet bij te zetten. Voetbalkamp werd qua tijd volledig benut.
Voor de oudere teams stond Frank Kersbergen na het ontbijt klaar met een uitputtende bootcamp. De jongere teams gingen de strijd aan met vlaggenroof en levend bingo.

Tja en dan de lunch! Traditioneel eten we dan pannekoeken. Gesponsord door Kokkie en Wokkie en Pannenkoekenhuis Midden op ’t Land stonden 4 vrijwilligers voor 120 mensen pannekoeken te bakken. Van ’s ochtends 10.00 tot ’s middags 14.00 uur. Voor iedereen een verse pannekoek. Zoveel je er maar wilde.

Na de prijsuitreiking en de ‘Gevonden Voorwerpen’-parade was het tijd om het kamp af te sluiten. Wat ons betreft voor herhaling vatbaar. Niet gelijk volgend jaar, maar we gaan het zeker weer organiseren.

AK’79

PS: zet voor volgend jaar alvast in de agenda:

Jeugdweekend 2020 – 12, 13 en 14 juni

Er zijn voldoende foto’s gemaakt tijdens het jeugdweekend.Deze zullen de komende periode verschijnen onder het kopje media op de site. Heeft u zelf leuke foto’s? Dan kunt u deze gemakkelijk uploaden. Foto’s blijven altijd een leuke herinnering.