Benschop geniet na van een prachtig kampioenschap FOTO UPDATE!

26 april 2018 14:30

Kampioenschap Benschop 1

FOTO UPDATE 27-4:

Aantal foto`s van de wedstrijd en de festiviteiten zijn hier  te vinden. Namens de selectie en staf dank aan de vele supporters, de fotografen en de jongens van de O10 die mee zijn gegaan als vlaggendragers. Copyright van de foto`s: Mirelle van Bart en Emiel Borst.

Met nog drie wedstrijden te spelen is Benschop al niet meer te achterhalen. Wat een prachtig seizoen was het.  Wie had dat gedacht na de eerste uitwedstrijd tegen Desto. Met 4-2 gingen we de “bietenbrug” op en ook in Kockengen kwamen we niet verder dan 2-2 na een 2-0 achterstand. Daarna was het gedaan met al onze tegenstanders. Alleen Jonathan en Everstein sputterden nog wat tegen, maar ook zij konden Benschop niet klein krijgen. En wat te denken van de geweldige wedstrijden voor de beker. Jong Holland en Velsen, gerenommeerde 1e klassers bonden we aan de “zegekar”. Helaas werden we  thuis tegen JOS Watergraafsmeer uitgeschakeld door met 0-1 te verliezen en liepen daarmee de laatste vier en deelname aan de Amstel Cup mis. Wat een geweldige groep spelers hebben we toch. Ondanks het feit, dat de selectie breed was en er daardoor wel eens vervelende beslissingen moesten worden genomen, bleef iedereen positief en zijn steentje eraan bijdragen. De technische staf onder leiding van Emanuel Sluis en uitstekend geassisteerd door Martijn Sluis en Ed Vendrig zorgden ervoor, dat alles tot in de puntjes was geregeld. Het was voor enkele spelers ook een vervelend seizoen vanwege wat hardnekkige blessures. Met name Kwame Ballo en Jeroen Roodenburg moesten de nodige wedstrijden overslaan maar waren altijd drie keer in de week op het sportpark om weer fit te worden. De ontlading afgelopen zaterdag was dan ook bij iedereen enorm. De 1-1 was misschien wat teleurstellend, maar kijkend naar wat de jongens de weken ervoor voor hun kiezen hadden gekregen, kon iedereen alleen maar trots zijn op wat ze bereikt hadden. Gehuld in hun kampioens badjassen werden zij door Floor Baas van de KNVB gehuldigd middels een medaille en voorzitter Erwin van Wijk overhandigde aanvoerder Martijn de With net als vier jaar geleden de kampioenschaal. Wat er daarna gebeurde zal bij de meesten nog lang in hun geheugen rondspelen. De twee bussen gingen eerst richting IJsselstein, waar de spelers van IJFC onze jongens stonden op te wachten. Geweldig. Daarna volgde de rijtoer op de platte kar door het Dorp. Thomas Wiegeraad had voor het vertrek de inwendige mens op een heerlijke manier verzorgd . Dank hiervoor. Vele hadden de weg richting het clubhuis genomen om de spelers op te wachten en te feliciteren met hun geweldige prestatie. Onder hen was ook onze burgemeester Laurens de Graaf. Hij was echt onder de indruk, van wat de Benschoppers hadden gepresteerd en feliciteerde de kampioenen. Daarna barstte het feestgedruis los in een afgeladen kamtine. Voorzitter Erwin van Wijk trakteerde alle spelers en hun staf op een mooie bos bloemen en kwam op een hele mooie manier terug op de trieste gebeurtenissen, die Niels er Patrick hadden meegemaakt met het verlies van hun vaders. Kippenvel en tranen waren bij mij en vele anderen het gevolg. Het was een prachtige avond, die tot in de kleine uurtjes duurde en uitstekend was georganiseerd door de club. We zijn al weer een paar dagen verder, maar ondanks het feit, dat ik al diverse kampioenschappen bij Benschop heb mee gemaakt, heeft deze de meeste indruk op mij gemaakt. Wat een eenheid waren jullie. Ik ben trots dit seizoen met jullie weer van nabij te hebben meegemaakt. Bedankt. Jullie zijn een voorbeeld geweest hoe mensen met elkaar om horen te gaan in voor en tegenspoed.

Leo Oudshoorn