Knallend slot levert Benschop een plaats bij de laatste acht op.

22 februari 2018 8:30

Beker 2017-2018

Dat Benschop het goed voor elkaar heeft bleek weer eens bij de bekerwedstrijd in en tegen Velsen. Om 10 over half 9 kon het arbitrale trio de wedstrijd pas starten nadat de terreinknecht op een toendra de lijnen had gezet, een veld een eerste klasser onwaardig. Trainer Emanuel Sluis had enkele basis spelers buiten de ploeg gelaten, want zaterdag volgt de belangrijke competitie wedstrijd tegen DOSC. De vervangers deden het prima en de opgetrommelde Matthieu Oudshoorn liet zien,dat hij nog aardig mee kan op dit niveau. In het eerste en laatste kwartier van de wedstrijd had Benschop het erg moeilijk, maar Mitchell van Oort en de uitstekende achterhoede van Benschop hielden zich goed staande. Benschop kwam ook een paar maal gevaarlijk door, maar de penalty's leken de beslissing te moeten gaan brengen. In de 87e minuut echter dompelde Mike Vergouw heel Velsen in diepe rouw, door een mooi aangesneden vrije trap van Jeroen Lamboo prachtig in te koppen. Het leverde een plaats bij de laatste acht op en het werd een heerlijke terugreis, die om half een eindigde. Zaterdag echter zullen ze er weer moeten staan, als DOSC in Den Dolder bestreden moet worden. De spelers en supportersbus vertrekt om half een vanaf het sportpark. De wedstrijd in Den Dolder begint om 14.30 uur.