Afscheid heren 1 en aankondiging Alain Hijman

28 mei 2023 15:30

Benschop neemt afscheid van de 2e klas en kijkt met een frisse wind naar het nieuwe seizoen.

Na de laatste thuiswedstrijd tegen PVCV, die met 2-4 verloren werd ondanks twee keer een voorsprong voor Benschop via Xander van Riet, werd het seizoen afgesloten. Een voorsprong vasthouden was heel vaak niet aan de Benschoppers besteed en werd tegen PVCV nog een keer vertoond. Met slechts 13 punten uit 24 wedstrijden werd het seizoen beëindigd. Slecht drie keer werd er gewonnen. De vele verliespartijen leverde de nodige teleurstellingen in de groep op en was voor het bestuur de reden om in goed overleg te stoppen met hoofdtrainer Raymond van der Kort. Beide partijen konden hier mee leven en zoals gebruikelijk werd bij de laatste competitie wedstrijd op een gezellige BBQ afscheid genomen van de vertrekkers en was er de gebruikelijke uitreiking van de gouden en zilveren schoen en de huldiging van het talent van het jaar door de hoofdtrainer. De gouden schoen was voor Stan Griffioen, die alle wedstrijden speelde en geen minuut miste. Een geweldige persoon, die een voorbeeld was voor iedereen. Helaas gaat hij Benschop verlaten en gaat naar 1e klasser LRC. De zilveren schoen werd een prooi voor Mike Vergouw die 7 keer doeltreffend was, Lucas van Dam, die helaas voor Benschop terug gaat naar HSSC en Xander van Riet volgden met zes doelpunten. Tot slot was er het talent van het jaar. Vijf jongelingen kwamen er voor in aanraking maar Xander van Riet ging met de eer strijken. Ook Bob Bijvoet en Ruben Buunen waren de verassingen van het seizoen. Daarna was het voorzitter  Erwin van Wijk die namens de club  op gepaste wijze afscheid nam van de aimabele Raymond van der Kort en Sietse van Rhenen, die gaat werken als videoanalist bij Alphense Boys. Raymond wist te vertellen, dat hij volgend seizoen hoofdtrainer bij Bergambacht is. Wij wensen beide heren heel veel succes toe bij hun nieuwe club. Verder zullen er nog zes spelers Benschop verlaten. Wij wensen Bilal Behmanesh (stopt), Mohamed Mazouz (onbekend), Soulemane Ouhamad (CSW), Ilias El Mekki (CSW), Shane van Zanten (EDO) en Jaouhar Mhandt (Focus) een mooie toekomst tegemoet.  Verder stoppen grensrechter Erik de Boer en leider Kevin Jansen. Bedankt mannen voor jullie geweldige inzet.

En nu de door het bestuur aangekondigde frisse wind, die moet gaan waaien in het nieuwe seizoen in de derde klasse. Allereerst de nieuwe hoofdtrainer. Alain Hijman zal het komend seizoen als hoofdtrainer voor de groep staan. Als ex trainer van De Meern ( 2 jaar en kampioenschap), De Bilt (2 jaar en kampioen), Montfoort ( in hoofdklasse) en Argon ( topklasse zondag) denkt Benschop een trainer te hebben binnen gehaald, die zijn sporen heeft verdiend en het jeugdige Benschop zal proberen naar een hoger niveau te tillen. Arjo Steijsiger blijft de keeperstrainer en heeft in het verleden ook samen gewerkt bij Montfoort met Alain Hijman. Ook de verdere staf is nagenoeg rond. Martijn Sluis en Leo Booij gaan het leiderschap verzorgen en Henry van Beusekom gaat de functie van Grensrechter vervullen. Martijn de With en David Verweij gaan volgend seizoen weer selectie spelen en Mees Bijvoet (VVIJ), Denzel v t Klooster (Aurora), Tim Geurtsen ( JSV), Maarten Wiegeraad (IJFC) komen van elders de selecties versterken. De organisatie en de spelersgroep is voor het komende seizoen voor een groot gedeelte rond en wij wensen de staf en spelersgroep veel succes toe in de derde klas en de supporters een leuker seizoen dat 2022-2023.

WhatsApp_Image_2023-05-28_at_14.37.07_1.jpeg