Bereveldrit in Benschop groot succes.

29 december 2022 11:30

Bereveldrit 2022

Dat ze in Benschop wat kunnen organiseren is wel bekend en dat bleek weer afgelopen woensdag tijdens de 6e Bereveld rit rondom de voetbalvelden en door het bos park. Onder leiding van de grote initiatief nemer Ernie Vos werd door de vrijwilligers van de vv Benschop en wielerclub de WTC Woerden een prachtig parcours aangelegd van 2,2 km waar ruim 250 deelnemers hun kunsten mochten vertonen. Een invasie van campers en auto’s bevolkten de parkeerplaatsen en de straten rondom het sportpark, maar de parkeerbegeleiders zorgden voor een ordelijk verloop. De schoonspuitplaatsen bij het eindpunt en in het bos werden klaar gezet, de juryleden verspreiden zich over het parcours en alles voor de zes wedstrijden was gereed. Vele renners hadden twee fietsen meegenomen en in het bos konden ze op een schone fiets overstappen terwijl de vuile werd schoongemaakt.

Dat de Bereveldrit van Benschop een grote bekendheid heeft gekregen in de afgelopen jaren bleek uit het feit dat bij de deelnemers renners waren uit Zweden, Noorwegen, Duitsland en België.

Om half 11 gingen er 80 nieuwelingen op pad en de verwachte namen bevonden zich weer voorin. Ongenaakbaar was weer Michiel Mouris in de rood wit blauwe trui uit Baambrugge, die met een ronde voorsprong de wedstrijd won. Het was de 12e keer van de 15 wedstrijden van de 1e jaars nieuweling dit jaar. Nick Wisse uit Rilland werd 2e en Cas Krebbers uit Deest pakte de derde plaats. De Zweed Vilmer Ekman werd 5e. Beste WTCer was 32e Evert Immerzeel.

Een uur later waren het 28 junioren, die van start gingen. Het leverde een verrassende uitslag op. Sebastiaan Veslum uit Noorwegen werd de winnaar gevolgd door Thom van Herwaarden uit Rossum en Rens Schalk uit Etten Leur werd 3e.   Niek van Montfort was als 15e de beste WTCer.

Om half een vertrokken er 53 amateurs Sportklasse mannen voor hun wedstrijd. De favorieten zoals de gebroeders van de Kruisweg, Runhart en de Groot streden wel voorin mee, maar de overwinning was voor Atse ten Brinke uit Lichtenvoorde, die ook in 2016 en in 2019 in Benschop won, Levi van Hoften werd 2e en Dennis van de Kruisweg pakte een mooie 3e plaats. Jesper Beiboer uit Zegveld was met de 31e plaats de beste WTCer.

De masters 40+ maakten er ook een mooie wedstrijd van. Het parcours werd wel wat zwaarder, maar Bas de Bruin uit Uithoorn werd de winnaar gevolgd door Ben Minkhorst uit Hummelo. Een mooi derde plaats was er voor Micha de Vries uit Hilversum, lid van WTC Woerden. Hij won al drie keer in Benschop.

Daarna mocht de jeugd van Benschop aan de slag en als slotevenement de burgerronde. De winnaar van de burgerronde was oud eerste elftalspeler van Benschop Jeroen Schinkel, die ook de eerste burgerronde in 2015 won.

Er kan terug gekeken worden op een prima geslaagde Bereveldrit met dank aan alle vrijwilligers , die ervoor gezorgd hebben, dat alles prima is verlopen zonder wanklank en ongevallen en de talrijke sponsoren, want zonder hen zou er geen Bereveldrit zijn. Wij kijken alweer uit naar de 7e eind 2023.