04-2-2023 Benschop 45+ - Diemen 45+ 3-1

3405XP
BENSCHOP
tel. 0348-451594

Vandaag de start van de 2e helft van de competitie waarin de Benschoppers uitkomen in de 2e klasse.
Een voor ons nieuwe tegenstander om tegen te starten het Amsterdamse sv.Diemen.
Bij aanvang van de wedstrijd bleek dat we vandaag zonder spitsen moesten aantreden en mochten Erwin en Alfons de voorste linie vormen. Verder waren we ( buiten Job, Jon, Koef en Jeroen) zo goed als compleet en moesten Jantje missen die dinsdag de training voortijdig moest staken.
Diemen bleek een leuke ploeg om tegen te spelen en uiteindelijk heeft de scheids een rustige middag gehad.
Diemen was met 15 man sterk aan de wedstrijd begonnen en speelde veelal de bal via de snelle rechterspits. Bassie had zijn handen vol aan de snelle buitenspeler maar gelukkig voor Bas maar niet voor Diemen was het na een kwartier over. In een sprintduel greep de spits naar de hamstring en kon de onfortuinlijke aftocht beginnen. Toch was het niet zo maar gedaan voor Bas want de ingevallen nr.13 bleek een behendige speler te zijn. Zowel Benschop als Diemen konden niet echt gevaarlijk worden de eerste helft en de keepers wisten hun doel schoon te houden.
Het enige smetje was dat de bezoekers de 4 wissels in de eerste helft al hadden opgebruikt door blessures.
De ruststand was dus dezelfde als de beginstand.
In de rust kwam Mark ons versterken en was Jeroen er ook. Op het 3e veld was get 4e bezig en zat René de bank warm te houden, om niet de gehele wedstrijd op de bank te hoeven zitten bleek er een leenconstructie voor een helft overeen gekomen te zijn en mocht René bij de mannen van zijn eigen leeftijd meedoen.
Met Mark en René bleek dat de aanvallende intenties van Benschop waren toegenomen en kreeg de thuisploeg al enkele kansjes.
Het was na een kwartiertje Willeminho die met een fantastische slalom de bal vrij voor zijn rechterbeen kreeg en de bal subtiel in de verre hoek deponeerde.
Mark was blij dat ie in de wei stond en begon iedereen die aan zijn rechterkant kwam af te jagen. Met een goede actie aan de rechterkant kreeg hij de bal voor het doel en kon Rene de bal hard tegen de touwen jagen. Het enige gezeur deze middag was van de Amsterdammers onderling die vonden dat er niet goed werd verdedigd.
Benschop vond het wel best en zakte wat in om Diemen het spel te laten maken.
De Amsterdammers kwamen wat meer richting het doel van Martin maar waren niet gevaarlijk.
10 minuten voor tijd schoot René de bal nogmaals tegen de touwen en kon er niets meer mis gaan.
Met nog 2 minuten te gaan scoorde de Amsterdammers toch de eretreffer.
Een voorzet met veel effect werd door Martin verkeerd ingeschat ( normaal raakt Jonnie de bal onderweg nog wel) en met een gelukje kreeg de Amsterdamse spits de bal voor de voeten en schoof de bal in het net.
De 3-1 was ook direct de eindstand en werd er goed begonnen aan het 2e deel van de competitie.
Volgende week uit tegen het Utrechtse Rivierenwijkers.