Benschop overklast Amsterdamse tegenstander

1097SC
AMSTERDAM
tel. 020-6924161

Vandaag het inhaalduel uit januari toen het plots had gesneeuwd, met 13 man werd er afgereisd naar de hoofdstad alwaar ons een onbekende tegenstander stond te wachten.
Bij aankomst bleek dat we op een echte grasmat mochten aantreden, al was het net zo’n kneiterharde ondergrond als het kunstveld ernaast.
Bij de kleedlokalen aangekomen was het echt back to the 70’s, 1 doucherij voor 2 kleedkamers en de ruimte hield ook niet over. Het was al wel een gezellige boel bij de thuisclub doordat het 5e daar kampioen kon worden.
Bij het betreden van het veld zag onze Rien een herdershond met tuig en een witte stok vastgebonden staan aan de omheining. Natuurlijk dacht Rien dat de baas op vakantie was en de hond later weer op zou halen. Later bleek dat de hond van de scheids was, die zag niet zoveel ( van de thuisploeg) en floot dus ook niet overal voor.
Benschop had de toss gewonnen en besloten werd dat TABA mocht aftrappen.
Benschop kwam als een raket uit de startblokken en binnen 10 minuten stond de 0-1 op de borden.
Goed druk zetten op de laatste linie van de thuisploeg zorgde voor een corner. De corner werd goed voorgelegd door Eric en Job kon de bal snoeihard tegen de doelman koppen, de terugkomende bal stuitte tegen het pezige lichaam van Job en viel pardoes in het net.
Benschop liet het er niet bij zitten en na 20 minuten stond er een 0-3 voorsprong op het bord.
De 0-2 van Evert was een gelukje, Eric zette goed door en gaf een goede pass naar de 2e paal.
Hier liep Evert per ongeluk tegen de bal aan voor Corstiaan hem binnen kon tikken. Doordat Evert de bal beroerde kreeg hij het doelpunt op zijn naam.
Bijna werd het ook nog 0-3, Corstiaan ging met een goed draai beweging om zijn tegenstander heen en kon vrij op het doel af gaan. De laatste man had hier geen zijn in en pakte Corstiaan als een volleerd Sumoworstelaar bij zijn middel en tilde hem van de grond. Corstiaan kon niets anders dan stoppen met het lopen in het luchtledige en verwachtte de vrije trap. De scheids vond van niet en beet Corstiaan toe dat hij moest wachten op het fluitje voordat de vrije trap zou worden gegeven.
De thuisploeg wist zich geen raad met deze situatie en schoof de bal zo aan de rechterkant van het veld in d voeten van Eric, die stormde op het doel af en schoof de bal bij Corstiaan in de voeten die de bal keurig in het doel schoot en toch de 0-3 noteerde.
Nu was het de beurt aan de scheids om er iets aan te doen, uit een spaarzame aanval van TABA die bij het Benschopper doel belande zag de leidsman overduidelijk hands van de voorstopper. Nu stonden de geelhemden ook raar te kijken want de voorstopper was niet eens in de buurt van de bal en het was een geelhemd die de bal als volleerd volleyballer tegen de grond smashte.
Natuurlijk kreeg de thuisploeg hiervoor een strafschop die vakkundig door Martin uit zijn doel werd gekeken.
De scheids ontdaan door zoveel pech legde de bal een minuut later weer op de tip nadat de spits van de thuisploeg over zijn losse veters struikelde, weer kreeg de voorstopper de schuld.
Nu werd de bal wel tegen de touwen geschoten en een enorm vuurwerk barstte los, waarschijnlijk omdat op het veld ernaast het kampioenschap zo goed als zeker binnen was.
Bij Benschop kwam de stoom uit de oren en direct werd de aanval weer ingezet, Eric zette net als bij de 0-2 de bal goed voor en nu was het wel Corstiaan die de bal hard in het doel wist te jagen.
Dat het 1-4 bleef was aan de grens- en scheids te danken, die vlagden en floten zeker 3x buitenspel op eigen helft af voordat de Benschopper spitsen de marge nog konden vergroten.
In de rust werd er rustig gewisseld en kwam Alfons op rechtshalf in de ploeg en mocht Corstiaan even rusten.
Benschop begon wat mat aan de 2e helft en de 2-4 stond snel op het bord.
Een vrije trap van TABA, die door de nemer op zichzelf werd genomen ( het bleken pupillenregels te zijn) kwam voor het doel en de nieuwe spits kopte de bal in de verre hoek.
Protesteren had geen zin want Jules de K. had het vanachter zijn zonnebril duidelijk gezien.
Nu waren de Benschoppers wel wakker en werd de druk weer opgevoerd, het was Evert die de bal met een enorme knal achter de keeper schoot. De teleurstelling was goed af te lezen op het gezicht van de scheids maar hij kon er niets meer aan veranderen.
In de laatste fase van de wedstrijd maakte Willeminho nog een mooie goal, goed doorlopen op een afgeslagen bal zorgde dat Corstiaan de bal bij Willem kreeg en met een hakje ging de bal in het doel.
TABA bleef toch wel gevaarlijk doordat de snelle behendige spits het de verdediging knap lastig maakte het werd 3-6 door een buitenspel doelpunt waar de snelle spits de bal niet anders kon dan de bal naar de buitenspel staande ( 4 meter) mede aanvaller en die schoot de bal binnenkant paal in het doel. Ook nu bleek protesteren geen nut te hebben want de scheids had alles weer beter gezien.
De 3-7 was een snelle spelhervatting, de snelle spits schoot op het Benschopper doel waar de bal gekeerd werd. Met een verre uittrap kwam de bal bij Corstiaan die de bal over de verdediging heen kopte. Nu was het de beurt aan de witte Keniaan om zijn hardloopkwaliteiten te etaleren.
Een enorme sprint van af de eigen 16 zorgde voor het meenemen van de bal en met een fraaie knal belandde de bal zo in de kruising.
Met nog 10 minuten te gaan was de koek op bij de thuisploeg en moest de laatste man kruipend naar de zijlijn en het was voor de scheids het sein om voortijdig af te fluiten. Dit uit voorzorg om de schade van de tegendoelpunten niet verder op te laten lopen.
Na de wedstrijd was de scheids ook zo verdwenen zonder een handje te geven, de hond was wel weer verdwenen bij de omheining dus zal de scheids wel naar huis zijn gegaan.
Over 2 weken mogen we weer naar de hoofdstad afreizen en dan tegen Geuzen Middemeer.