Benschop schiet via penalty’s ZOB uit de beker.

NL LD

22 november 2022 20:30

Eren

Sportpark Benschop
Koningin Wilhelminastr 27
3405XP
BENSCHOP
tel. 0348-451594/452897

Eerste klasser Zuid Oost Beemster wist vorige week waarschijnlijk niet waar Benschop lag. Na het verlies afgelopen zaterdag in Montfoort  waardoor  ze de periodetitel verspeelde wisten ze, dat ze weer een lange tocht voor de boeg hadden.

Beide ploegen hadden hun vaste opstellingen wat gewijzigd en er ontstond een redelijk gelijk opgaande wedstrijd tussen beide ploegen. Benschop had meer mogelijkheden dan de eerste klasser, maar ook de blauw-witten wisten keeper Tim van Duuren niet te verschalken. Xander van Riet en Soulaimane  Ouhamad waren dicht bij een voorsprong voor Benschop, maar voor ZOB kreeg Colin Coenderman ook twee behoorlijke kansen  maar Jesper vd IJssel was op zijn post.

In de tweede helft een zelfde spelbeeld. ZOB bracht gelijk drie verse wissels in en hoopte snel toe te slaan, maar de Benschoppers hielden stand. Aan het eind van de wedstrijd kon Benschop alleen nog maar tegenhouden, maar ze hielden stand en trokken de 0-0 over de streep. Jesper vd IJssel liet zien, dat hij in vorm was en redde Benschop een paar keer fraai. Patrick Maton was dicht bij de “winnende” maar zijn harde schot werd door keeper van Duuren en de paal onschadelijk gemaakt.

Het goed leidende trio Eren, van Ingen en de Groot bepaalde de eindstand  op 0-0 en penalty’s moesten de beslissing brengen. ZOB moest starten en de eerste penalty van hun gevaarlijke spits Kid Ronday werd fraai gestopt door vd IJssel. Patrick Maton maakte geen fout en daarna scoorden Jasper vd Kroon en Mike Vergouw.  Van de IJssel stopte het schot van Stefan van Wonderen en Lucas van Dam zette de 3-1 op het scorebord. Robin Stevens van ZOB  schoot de 4e  naast en zorgde voor een hossende en feestende  Benschop groep.  Weer was er een eerste klasser beentje gelicht en Benschop zal waarschijnlijk op 17 december weer aan de bak moeten.

Aanstaande zaterdag staat er weer een hele belangrijke competitie wedstrijd op het programma tegen CSW uit Wilnis. Om 14.30 uur hopen we weer vele Benschoppers te verwelkomen op het sportpark om hun helden te ondersteunen op een sportieve manier en hopelijk kunnen ze de drie punten in Benschop houden.