Benschop door naar de volgende bekerronde ten koste van Woudenberg.

Woudenberg 1

Mannen KNVB beker Amateurs 1e ronde Groep 3 Groep 3

22 oktober 2022 14:30

H.J. Westland

Sportpark De Grift
John F. Kennedylaan 116
3931XM
WOUDENBERG

“Ben je er klaar voor keeper” riep Bob Bijvoet richting de verbouwereerde keeper van Woudenberg  Miguel Makonga toen hij de bal klaar legde om de beslissende zevende penalty te nemen. Met een doffe knal zette hij heel Benschop in vuur en vlam en stuurde de Woudenbergers met een nederlaag richting kleedkamer. De ontlading was groot bij Benschop want het ongeslagen Woudenberg  , 4 wedstrijd 12 punten, leek voor Benschop een onneembare vesting, maar goede gesprekken afgelopen week over de matige start van de competitie wierpen zijn vruchten af. In 2008 speelde beide ploegen voor de laatste keer tegen elkaar in Woudenberg onder trainer Kees vd Berg. Het leverde een  3-1 nederlaag op en een extra lange terug reis. Kees was namelijk vergeten dat hij zijn kinderen had mee genomen en bij Maarn ontdekte hij, dat ze niet in de bus zaten. Gevolg weer terug naar Woudenberg.

Benschop begon matig aan de wedstrijd en na 90 seconden stond de 1-0 op het prachtige scorebord. Illias El Mekki gleed wat weg en Coen Veenendaal kon vrij uithalen en liet Jesper van de IJssel kansloos. Benschop was wat van slag en Woudenberg rook zijn kans, maar echt gevaarlijk werden ze niet. Spits van Egdom was dichtbij een grotere voorsprong maar schoot net naast. Na een kwartier was het Benschop, dat heel langzaam de wedstrijd naar zich toe begon te trekken. Achterin stonden ze goed en gaven geen kansen weg en kropen goed voetballend stilletjes richting het Woudenberg doel . In de 40e min leek Benschop op 1-1 te komen. Mo Mazoez kwam door en schoot op de vuisten van keeper Makonga en de opnieuw ingeschoten bal werd uit het doel gekopt. Even daarna was het Xander van Riet die hard uithaalde, maar werd geblokt.

Na de rust ging Benschop op de ingeslagen weg verder. Woudenberg bleef de onderliggende partij en werd alleen gevaarlijk bij een paar vrije trappen even buiten het strafschopgebied. In de 49e min leek Benschop op gelijke hoogte te komen. Via de prima voetballende 19 jarige invaller Mats vd Mortel kreeg Mo Mazouz een enorme kans maar zijn inzet was te zwak en Marcel de Groot haalde de bal uit het doel. Benschop bleef drukken en compact spelen en de gelijkmaker hing in de lucht. Na een mooie  kopbal van Stan Griffioen uit een corner  was het in de 72e min raak. Invaller Soulaimane Ouhamad dribbelde het strafschopgebied in en met een vlammend schot liet hij de Woudenberg keeper kansloos 1-1, In het laatste kwartier probeerde beide ploegen nog de winst te pakken maar zonder resultaat.

Onder de uitstekend leidende Henk Jan Westland moesten penalty ’s de beslissing brengen. Nadat Patrick Maton de tweede penalty van Benschop op de lat had geschoten leek bij de 4-3 voor Woudenberg door te gaan, maar Jesper vd IJssel stopte de penalty van Luca Teske. De zesde penalty nam Jesper zelf en de 5-5 stond op het bord. Bas Golstein werd schlemiel bij Woudenberg, want de grote man bij Benschop Jesper vd IJssel stopte de bal en bracht heel Benschop in feeststemming.

Zaterdag a.s. komt voor de competitie kampioenskandidaat Maarssen op bezoek in Benschop, dus weer een hele belangrijke wedstrijd voor Benschop. De wedstrijd begint om 14.30 uur in Benschop en hopelijk vinden weer veel Benschoppers de weg richting het sportpark om onze jongens op een sportieve manier te ondersteunen.

Bekijk hier de beslissende penalty van Bob Bijvoet