Helaas voor Benschop geen VAR bij Victoria Benschop.

Victoria 1

4 februari 2023 14:30

M. Ezanagui

Sportpark Loosdrecht
't Jagerspaadje 26
1231KJ
LOOSDRECHT
tel. 00-00000000

Het was weer goed toeven bij Victoria. Ondanks de enorme bouwput die er is vanwege de prachtige nieuwbouw, was alles weer uitstekend geregeld voor de Benschoppers. Het plotselinge vertrek van de aimabele trainer Robert Roest was voor iedereen een verrassing, maar privé is natuurlijk altijd het belangrijkste voor een mens en wij wensen hem veel sterkte.

De uitwedstrijd was een copy van de met 1-0 verloren thuiswedstrijd. Benschop begon zonder de geblesseerde Sven Borst en Ilias el Mekki en Lucas van Dam en Jimmy Vendrig moesten op de bank  beginnen. Beide ploegen deden niets voor elkaar onder en de eerste mogelijkheid was er in de 17e min  voor Victoria. Door een foute terugspeel bal kwam Jurre van Mill oog in oog met Jesper vd IJssel, maar die was op zijn post. De tegenaanval van Mike Vergouw, die de bal ontfutselde van de laatste man van Victoria, leverde een kans op maar zijn schoot vloog net langs het doel van keeper van Veen. Victoria zette veel druk zonder ook maar een keer gevaarlijk te worden en Benschop kreeg de meeste mogelijkheden. Soulaimane brak op links door en bereikte Mike Vergouw, die net overschoot. In de 30e min was het Mats vd Mortel, die opstoomde naar de achterlijn en bediende de prima spelende Mike Vergouw, maar weer vloog de bal net over het Victoria doel. In de 32e min kwam Victoria geheel onterecht op voorsprong. Bilal werd op de rand van het strafschopgebied achtervolgt door een Victoria speler, die zich plotseling met een schreeuw liet vallen. De ver van het gebeuren afstaande scheidsrechter Mohamed Ezanagui gaf tot ontsteltenis van heel Benschop een penalty, die onberispelijk werd ingeschoten door Rik Langhout. 1-0. Victoria was geen moment in de buurt van het Benschop doel geweest, maar ging wel met 1-0 rusten.

Na de rust een zelfde beeld. Victoria afwachtend en Benschop proberend de 1-0 weg te werken. In de 71e min brak voor Benschop de “klomp”. Een speler van Victoria probeerde de bal voor te zetten en de met de rug naar de bal staande Bilal sprong omhoog om te blokken. Vanaf een meter werd de bal tegen een arm aangeschoten. Scheidsrechter van dienst gaf weer een strafschop. Ongelooflijk, maar Rik Langhout had geen medelijden met Benschop en zette de 2-0 op het bord. Benschop probeerde nog het tij te keren. Xander van Riet schoot hard naast en Stan Griffioen brak door en ging vrij op het doel af. Grof werd hij onderuit geschopt, maar Ezanagui zag er weer niets in terwijl rood op zijn plaats was geweest. Teleurgesteld over zoveel onrecht werd er teruggekeerd richting Benschop.

Hopelijk wordt dit onrecht snel verwerkt, want zaterdag om 14.30 uur komt kampioenskandidaat Breukelen met onze oud trainer Michel vd Berg op bezoek en zal iedereen weer vol aan de bak moeten.