Benschop laat twee punten liggen tegen Maarssen.

Maarssen 1

29 oktober 2022 14:30

M. Roeleveld

Sportpark Benschop
Koningin Wilhelminastr 27
3405XP
BENSCHOP
tel. 0348-451594

De winst in de bekerwedstrijd in Woudenberg verhoogde het vertrouwen in de competitie, maar de rommelige voorbereiding voor de wedstrijd tegen Maarssen kosten Benschop uiteindelijk de overwinning. Jaouhar M,hamdi trouwde afgelopen zaterdag en vier collega’s waren de gehele dag uitgenodigd en zorgde voor de nodige kopzorgen bij de TS. Met precies elf spelers en vier reserves, die gespeeld hadden in het tweede, traden ze aan. Onvoorstelbaar in de tweede klas.

Benschop begon uitstekend aan de wedstrijd. 20 seconden stonden op het scorebord en Xander van Riet snelde langs zijn directe tegenstander en Lucas van Dam schoot op de paal. De terugkaatsende bal kon niet door Mike Vergouw in het doel worden getikt. Benschop bleef in hoog tempo Maarsen bestoken  en in de 4e min speelde Lucas van Dam Patrick Maton vrij, maar zijn schot vloog over het Maarssen doel. In de 10e min kwam Benschop op voorsprong. Serkan Yasar verspeelde de bal aan Lucas van Dam, die keeper Giordano vd Pol passeerde en kansloos maakte 1-0. Benschop ging door en in de 15e min scoorde Mike Vergouw de 2-0, maar de bal werd dubieus afgevlagd door de grensrechter van Maarssen. Volgens de filmbeelden een zuiver doelpunt. In de 19e min schiet Jimmy Vendrig op de paal. De bal komt in de voeten van Mike Vergouw, wiens inzet van de doellijn wordt afgehaald. In de 22e min is er de eerste mogelijkheid voor Maarssen maar Gokhan Yasar schiet voorlangs. In de 24e min komt Maarssen uit een vrije trap in buitenspelpositie op 1-1 door een kopbal van Gokhan Yasar.  De ervaren scheidsrechter Marcel Roeleveld  laat de Benschop grensrechter zonder uitleg staan en keurt het doelpunt goed. Benschop blijft Maarssen bestoken en een mooie lob van Lucas van Dam verdwijnt net langs de verkeerde kant van de paal en in de 36e min raakt hij de paal. In plaats van een duidelijk voorsprong voor Benschop gaan de teams met 1-1 rusten.

Na de rust een heel ander plaatje. Benschop lijkt moe gestreden en moet oppassen voor Maarssen, dat middels Gokhan Yasar twee maal de paal raakt. Ook zij maken er niet veel van en er ontstond een matige tweede helft. Edward Clarissa brak op links door, maar zijn schuiver ging voorlangs. Benschop probeerde nog wel het nodige, maar Maarssen schuwden de overtreding niet en Anis Ziani werd van het veld gestuurd door de zeer warrig fluitende Roeleveld. Hij kreeg twee maal geel, maar de tweede had gewoon rood moeten zijn. Benschop kon alleen nog maar tegenhouden en van het wisselen werd je alleen maar zwakker . Gelukkig trokken ze het punt over de streep. Een dikke overwinning had normaal geweest, maar het niet benutten van de kansen en de terugval in de tweede helft deed weer denken de drie nederlagen. Eerste helft prima tweede helft zeer matig.

Zaterdag staat de uitwedstrijd in en tegen Loosdrecht op het programma. De wedstrijd begint om 14.30 uur en de spelers en supporters bus vertrekt om 12.45 uur vanaf het sportpark.