Benschop blunderend naar nederlaag tegen Geinoord.

Geinoord Nieuwegein 1

2e klasse B

28 januari 2023 14:30

J. van Pinxteren

Sportpark Benschop
Koningin Wilhelminastr 27
3405XP
BENSCHOP

De zes punten wedstrijd na de feestdagen leek voor Benschop drie punten te gaan opleveren maar geklungel van diverse spelers na 60 minuten werd Benschop fataal en bezorgde Geinoord de overwinning.

Trainer Raymond van der Kort had de beschikking over zijn voltallige selectie en de opdracht winnen leek in de 2e min al gestalte te krijgen. Met een prima actie zette Mike Vergouw Xander van Riet in kansrijke positie. Met een mooie beweging zette hij zijn tegenstander op het verkeerde been en fraai zette hij de 1-0 op het bord. Geinoord probeerde Benschop onder druk te zetten maar de Benschop achterhoede gaf nagenoeg niets weg. Bij uitbraken was Benschop erg gevaarlijk en Xander van Riet had de 2-0 op zijn schoen, maar werd ten onrechte afgevlagd. Geinoord kwam niet verder dan een buitenspel doelpunt en een schot voorlangs van Robin Jansen.

Na de rust leek Benschop wat minder scherp in de duels en Geinoord bleef volop druk zetten, maar Benschop bleef loeren op een uitval. In de 56e min hadden ze succes. Weer was het Mike Vergouw die Lucas van Dam in schietstelling bracht. Met een enorme knal verdween de bal achter ex Benschopkeeper Mitchell van Oort 2-0. Gezien het spelbeeld leek Benschop aan het langste eind te trekken maar de scherpte bij Benschop verdween als sneeuw voor de zon.   Het proberen te passeren in je eigen strafschop gebied, het blind weggeven van de bal en de nodige missers werd door een veel fitter Geinoord genadeloos afgestraft en in een half uur wisten ze de stand om te buigen naar   2-4. Benschop stond erbij en keek ernaar. De aan het eind van het seizoen vertrekkende Stan Griffioen naar LRC probeerde de eindstand nog wat draaglijker te maken maar zijn lob belandde op de paal. De gebrekkige voorbereiding op het tweede gedeelte van de competitie leek Benschop parten te spelen en de teleurstelling bij alle Benschoppers was erg groot.

Genoeg werk aan de winkel dus want volgende week staat de uitwedstrijd tegen Victoria op het programma. De spelers en supporters bus vertrekt om half een vanaf het sportpark.