Geen doelpunten bij Benschop FC Breukelen

Koningin Wilhelminastr 27
3405XP
BENSCHOP

Oud trainer Michael vd Berg kwam met de nummer twee FC Breukelen in Benschop op bezoek. Weer was het Benschop dat goed partij gaf en net zoals in de uitwedstrijd de mannen uit Breukelen twee punten ontfutselde. Voor Benschop een prima resultaat.

Benschop begon uitstekend aan de wedstrijd en de vandaag vaak ongrijpbare Soulaimane Ouhamad  schoot hard richting het doel van keeper Sem van Steenis, die hulp nodig had van een verdediger op de lijn in de 2e minuut. FC Breukelen probeerde wel het overwicht te krijgen, maar pas in de 14e minuut was er de eerste mogelijkheid voor Jessie Oliekan, die fraai scoorde, maar stond ondanks de protesten van Breukelen duidelijk (op camera) buitenspel. Vijf minuten later was het weer Oliekan, die na een foutje achterin vrij kwam, maar zijn schot vloog over het doel van Jesper vd IJssel. In de 22e min werd een vrije trap verkeerd beoordeeld door van Steenis. De los gelaten bal kwam voor de voeten van Bob Bijvoet, die hard in schoot maar zijn poging werd geblokt door een verdediger. In de 30e min een kansje voor Milan van Nimwegen maar zijn schot verdween naast het doel. Tot aan de rust gebeurde er niet veel meer en de 0-0 was de ruststand.

Na de rust was Benschop de wat beter voetballende ploeg, maar net zoals bij FC Breukelen ontbrak de spits, die voor de doelpunten moest zorgen. Benschop stond goed en kreeg wel wat mogelijkheden om de wedstrijd naar zich toe te trekken. De goed spelende Mats vd Mortel was samen met Soulaimane een kwelgeest voor de achterhoede van FC Breukelen, maar het duurde tot minuut 74 alvorens de eerste grote kans zich aandiende voor Benschop. Soulaimane zette  fraai Mike Vergouw in kansrijke positie. Hard schoot hij de bal richting het FC Breukelen doel en van Steenis kon de bal niet onder controle krijgen en de bal kwam in de voeten van Patrick Maton, maar van Steenis herstelde zijn foutje fraai en blokkeerde het harde schot van Patrick. In de 85e min was het weer de grote uitblinker van vanmiddag Soulaimane, die doorbrak, maar zijn schot vloog over het FC Breukelen doel. Na het laatste fluitsignaal van de prima leidende scheidsrechter Ruiz van Twiller waren beide ploegen het met elkaar eens, dat dit de juiste uitslag was van een matige maar sportieve wedstrijd.

Zaterdag staat de uitwedstrijd tegen PVCV uit Vleuten op het programma. De wedstrijd daar begint om 14.30 uur en er rijdt geen bus.