Benschop steelt punt in Breukelen.

Breukelen FC 1

1 oktober 2022 14:30

D.R. Vriesenga

Sportpark Broekdijk-Oost
Broekdijk Oost 30
3621LN
BREUKELEN UT
tel. 0346-262856

Dat het voetbal onvoorspelbaar is bleek weer eens in de uitwedstrijd tegen degradant uit de eerste klas FC Breukelen. Het weerzien van trainer Michael vd Berg met zijn oude club bracht hem geen geluk. FC Breukelen domineerde een groot gedeelte van de wedstrijd, maar verzuimde dat in doelpunten uit te drukken en dan treed de eeuwenoude voetbalwet in werking en gaat de tegenstander daarvan profiteren. De teleurstelling was groot bij FC Breukelen, ontstaan uit een fusie tussen Nijerodes en Vitesse en Benschop koesterde het gewonnen punt.

Onder prima leiding van scheidsrechter David Vriesenga werd het een uiterst sportieve wedstrijd, waar veel fout ging. maar die een verrassende uitslag opleverde. Benschop was de eerste helft al stormrijp. Binnen de minuut keek Benschop tegen een 1-0 achterstand op. Bob Bijvoet liet zijn directe tegenstander Raoul Sam Sin vrij bij hem weglopen en zijn voorzet werd ondanks een prima reactie van de grote uitblinker vanmiddag Jesper vd IJssel ingeschoten door de vrijstaande Jesse Oliekan. FC Breukelen had geen kind aan Benschop en kwam in de 18e min op een 2-0 voorsprong. Bryan de Boer gaf de bal aan Olivier Brandenhorst, die dit buitenkansje niet onbenut liet. Benschop bakte er helemaal niets van, De Benschoppers  gaven een heleboel ruimte weg en hadden het geluk, dat FC Breukelen de vele kansen verknoeiden. In de 33e min kreeg Benschop zijn eerste corner en even daarna volgde er een snel uitgevoerde counter, die plotseling de 2-1 op het scorebord liet verschijnen. Een mooie dieptebal van Lucas van Dam bereikte de op snelheid liggende Mike Vergouw en fraai legde hij de bal in de linker benedenhoek achter keeper Sem van Steenis. Lucas van Dam en Mike Vergouw probeerde voor de rust nog wat met afstandsschoten maar zonder succes.

Trainer Raymond van der Kort was in de rust erg teleurgesteld over het slappe hap spel van Benschop. Gelukkig  speelde Benschop een betere 2e helft met veel meer inzet. Benschop ging wat naar voren voetballen, maar de mogelijkheden voor FC Breukelen bleven legio, maar Benschop keeper Jesper vd IJssel was echter onpasseerbaar. Een mooie actie met de bal van Soulaimane  Ouhamad in de 55e min leek succes te hebben, maar de bal  ging via de binnenkant van de paal voorlangs het Breukelen doel. FC Breukelen probeerde van alles om de bevrijdende 3-1 op het bord te krijgen maar zelfs bij een scrimmage, waarbij de bal drie keer vrij kon worden ingeschoten leverde geen treffer op. In de 79e min leek het over voor Benschop, toen Vriesenga  een penalty toekende vanwege gevaarlijk spel, maar ook vanaf 11 meter wist men vd IJssel niet te verschalken. Nadat Sam Sin alleen voor vd IJssel de bal niet in het Benschop doel kreeg was het Benschop dat voor het verrassende slotakkoord zorgde. Patrick Maton kwam op rechts door, maar zijn harde schot werd gestopt door van Steenis. In de 90e min was het invaller en oud FC Breukelen speler Mohamed Mazouz, die het stafschop gebied in dribbelde en onderuit werd gehaald. Penalty voor Benschop en Mohamed voltrok zelf het vonnis. 2-2. In de blessure tijd brak invaller Dion van Vliet door en werd aangetikt in het strafschopgebied door keeper van Steenis, maar bleef half op de been en probeerde de bal in het verlaten doel te schieten, maar de kracht ontbrak en FC Breukelen had ondanks de veel betere ploeg zelfs nog kunnen verliezen.

Het eerste punt is binnen en zaterdag staat de thuiswedstrijd tegen Buitenboys uit Almere op het programma. De wedstrijd begint om 14,30 uur. Hopelijk weten weer veel Benschoppers de weg naar het sportpark in te slaan om onze jongens op een sportieve manier te ondersteunen.