In de 93e min viel het doek voor Benschop

3405XP
BENSCHOP
tel. 0348-451594/452897

Het 129 jaar oude Victoria was de eerste tegenstander van de nieuwe competitie en de druiven waren zuur voor Benschop. Een dubieuze vrije trap voor Victoria zorgde voor een feestelijke ontknoping voor de mannen uit Loosdrecht. De zeer sympathieke club kwam in hosanna stemming naar Benschop, want hun al jarenlang gewenste nieuwbouw plannen gaan door en de club waar 1800 leden ervoor zorgen, dat elke week 95 teams hun voetbal kwaliteiten vertonen, gaan ruim 3 milj investeren voor de toekomst.

Benschop trainer Raymond van der Kort had de nodige personele problemen. Twee spelers waren nog geschorst, twee spelers hadden moeite met klokkijken en mochten de reservebank warm hoeden en Mike Vergouw kon wegens een blessure niet starten.

Victoria probeerde Benschop snel onder druk te zetten, maar op enkele kleine speldenprikjes na werden ze niet gevaarlijk en Benschop ging goed mee doen. Het duurde tot minuut 25 voordat het eerste gevaar voor Benschop ontstond. Daan Staal kon vrij opstomen en schoot op de paal. Benschop deed wat terug, maar Xander van Riet kon een mooie steekpass van Soulaimane Ouhamad net niet genoeg raken en keeper Daniel van Veen kon redden, Zonder gevaarlijke situaties voor beide doelen kwam de ruststand 0-0 op het bord.

Na de rust begon Victoria weer vol druk te zetten en Hessel Witkop leek op weg naar de 0-1 maar zijn collega Mouad Tissoudali stak er een stokje voor door met zijn hoofd keeper Jesper vd IJssel te helpen. Victoria werd de betere ploeg en Benschop moest vol aan de bak om ze tegen te houden. Lucas van Dam redde op de doellijn,  De gevaarlijke lange back Jim vd Scheer vond tot twee maal toe Jesper vd IJssel op zijn pad na twee prima kopballen. In de 62e min brak spits Jurre van Mill door, maar Sven Borst maakte de aanval fraai onschadelijk. Benschop begon aan alle kanten te kraken, maar met een tomeloze inzet probeerden ze de 0-0 over de streep te trekken. In de 64e min schoot Victoria een corner op de lat en in de 68e min volgde er een prachtige aanval van Benschop. Een aanval over 4 schijven uit het boekje bracht Patrick Maton in schietpositie, maar de bal belandde op de vuisten van keeper van Veen. Nadat Lucas van Esterik vrij voor Jesper vd IJssel miste leek de 0-0 voor het oprapen voor Benschop. Een ten onrechte gegeven vrije trap aan Victoria werd door aanvoerder Rik Langhout richting het Benschop doel geschoten. De bal werd door iedereen gemist en de bal plofte zo in het Benschop doel. De teleurstelling was groot bij Benschop, maar Victoria was de bovenliggende ploeg en de overwinning was verdiend. Een schot tussen de palen van Benschop in de gehele wedstrijd is erg weinig ondanks hun  inzet. Alleen de manier waarop de 0-1 tot stand kwam zorgde voor de nodige kritiek richting scheidsrechter Martin Wateler van de Benschop supporters.

Zaterdag speelt Benschop om 14.30 uur uit tegen en in Breukelen tegen de degradant uit de eerste klas, waar oud trainer Michael vd Berg. Vanwege de hoge kosten rijdt er geen bus richting Breukelen.