Koude douche voor Benschop tegen CSW

3405XP
BENSCHOP
tel. 0348-451594

Trainer Raymond van der Kort was met het bestuur overeengekomen, dat hij ook volgend jaar trainer van de A selectie van Benschop is. Zijn vertrouwen werd echter ernstig op de proef gesteld door enkele spelers, die te laat op het sportpark verschenen en hij daardoor zijn opstelling van het afgelopen weken succesvolle team moest aanpassen tegen kampioenskandidaat CSW uit Wilnis.

De wedstrijd kwam slecht op gang. Veel balbezit voor Benschop met een iets gevaarlijker CSW. Het was Stan Griffioen in de 9e min, die CSW keeper Thijs Imming met een afstandsschot probeerde te verrassen, maar de bal vloog net over het doel. Daarna was CSW dicht bij een voorsprong, maar een hard schot werd geblokkeerd door Sven Borst en een kopbal van Justin Both vloog net naast het Benschop doel. In de 20e min kreeg CSW-er Mick van der Loo een terechte rode kaart van de prima leidende Ibrahim Özkal, toen hij snoeihard Xander van Riet onderuit schopte. Het betekende einde wedstrijd voor Xander. Benschop liet de bal goed rondgaan, maar slechts een keer ging er een schotje van Mats v.d. Mortel richting het CSW doel.  Aan de andere kant was Jesper v.d. IJssel op zijn post en maakte schoten van Veerhuis en Kramer onschadelijk.

Na de rust eenzelfde spelbeeld. Benschop loerde op een kansje om toe te slaan en in de 58e min hadden ze succes tegen het tiental. Sven Borst stuurde met een splijtende pass van achteruit Patrick Maton op rechts weg. Op snelheid ging hij richting het CSW doel en bereikte de meegelopen Mike Vergouw, die met een fraai schot Imming kansloos maakte 1-0.  Benschop leek richting de drie punten te gaan, maar CSW verhoogde het tempo en Benschop werd kansloos naar de nederlaag gespeeld. Het zwakke middenveld werd overlopen en de Invallers Stefan Tichelaar in de 71e en Delgado in de 73e min voltrokken het vonnis. Over het laatste doelpunt was discussie of de bal wel over de lijn was en dat het hands was maar scheidsrechte keurde het doelpunt goed. Benschop kwam niet meer in het stuk voor en moest toezien, dat het tiental van CSW simpel de drie punten mee naar Wilnis nam. Jammer van de valse start van enkele Benschop spelers voor de wedstrijd.

Volgende week is Benschop vrij en op 10 december speelt Benschop zijn laatste wedstrijd van 2022 tegen de andere koploper BFC om 14.30 uur in Benschop.