Benschop te sterk voor Delta Sports.

Delta Sports '95 FC 1

Mannen KNVB beker Amateurs poulefase Groep 1 17

10 september 2022 15:00

A.D.O. Wolff

Sportpark De Kruisboog
Kruisboog 2
3994AE
HOUTEN
tel. 030-6562277

Eind mei was het voor Benschop pompen of verzuipen tegen de mannen uit Houten. Na een bloedstollende wedstrijd wist Benschop de noodzakelijke overwinning over de streep te trekken.  Bij beide ploegen verdwenen belangrijke spelers, maar Benschop lijkt dat het beste te hebben ingevuld.

Delta Sports begon fel aan de wedstrijd, maar Benschop nam snel het heft in handen. Met prima aanvallen werd de achterhoede onder druk gezet en er werden prima kansen gecreëerd. In de 11e min kwam Benschop op voorsprong. Een mooi aangesneden corner van Jaouhar werd fraai ingekopt door Mike Vergouw. Benschop bleef Delta Sports bestoken. In de 44e min kwam de 0-2 op het bord. Een enorme pegel van Mike Vergouw belandde op de onderkant van de lat en de zeer attente Lucas van Dam was er als de kippen bij en tikte de bal in het doel.

Delta Sports leek na de rust dichterbij te komen, maar de uitstekend leidende Andy Wolff keurde het doelpunt af vanwege hands. Benschop bleef prima spelen en Delta Sports speelde een kansloze wedstrijd. Lucas van Dam raakte de lat en zette in de 50e min de 0-3 op het bord. Soulaimane  gaf een prachtige steekbal aan de op volle snelheid liggende Lucas van Dam, die geen fout maakte en fraai afrondde. In de 54e min was het toch Delta Sports dat scoorde. Een snelle counter en te veel ruimte weggeven was de oorzaak van de tegentreffer 1-3. Benschop zakte wat terug en Delta Sports probeerde de aansluiting te krijgen, maar Benschop hield goed vol. In de 69e min was met Mike Vergode 1-4 aantekende na een prachtige actie van Mo Mazoez. Delta Sports bleef druk zetten, maar Benschop kreeg daardoor ook meer ruimte, maar gescoord werd er niet meer.

Benschop kan terug kijken op een prima wedstrijd van hun kant en zaterdag zal in Montfoort tegen de 1e klasser worden beslist of Benschop naar de volgende ronde gaat. Doordat Oudewater van Montfoort won hebben beide ploegen drie punten en Benschop er 6,  Benschop heeft een puntje nodig om zeker door te gaan. Om 14,30 uur start de wedstrijd in Montfoort.