Benschop drukt IJFC verder in de problemen.

IJFC 1

2e klasse B

17 mei 2022 20:30

D.R. Vriesenga

Sportpark Groenvliet
Heemradenlaan 7
3403NK
IJSSELSTEIN UT

Voor de derde keer stonden beide ploegen tegenover elkaar. De door de KNVB gestrafte IJFC  moet drie wedstrijden overspelen i.v.m. het opstellen van een niet speelgerechte speler. “ Een ezel stoot zich geen drie keer aan dezelfde steen” gold voor Benschop. Vele jaren geleden moest Benschop in Montfoort een beslissingswedstrijd spelen voor degradatie en de Benschoppers werden verrast door een langs het veld neer gezette levende ezel met daarop het bovengenoemde spreekwoord. Rene Bakker scoorde de 0-1 voor Benschop en Montfoort degradeerde. Gelukkig gold dit spreekwoord  voor Benschop in IJsselstein.

Onder een overweldigende belangstelling ging de wedstrijd om 20.30 uur in gang en beide ploegen maakten er niet veel van in de eerste helft. IJFC was de iets betere ploeg en Benschop liet de IJsselsteiners komen. Slechts twee maal ontstond er een kansje voor het Benschop doel. Tim van Tuijl en Traves Wright vonder echter Benschop keeper Jesper vd IJssel op hun weg. Benschop was eer keer in de buurt van keeper Kyran Buisman zonder dat hij op hoefde te treden en de 0-0 ruststand was terecht.

Na de rust was het Benschop, dat sterk uit de kleedkamer kwam en de wedstrijd naar zich toe trok. IJFC kwam onder druk te staan en Buisman moest aan de bak. Eerst maakte hij een schot van Daimios Damkalis onschadelijk en een kopbal van David Verweij vloog net langs de verkeerde kant van de paal. IJFC moest terug en in de 67e min kreeg Benschop loon na werken. Jimmy Vendrig kopte een bal door naar Thomas Koense die met een slim tikje de bal in het IJFC doel schoot 0-1..  Thomas Koense viel daarna geblesseerd uit en werd vervangen door Dennis Leen. In de 74 min kwam IJFC alsnog terug in de wedstrijd. Robin Dambroek strafte een foutje achterin doeltreffend af en zette IJFC op 1-1. Benschop was niet aangeslagen en drie min later brak Bob Bijvoet door en in het strafschopgebied aangekomen werd zijn stand beeld weg gemaaid. De goed leidende Vriesenga stond er met zijn neus op en gaf terecht een penalty. David Verweij voltrok het vonnis. 1-2.  Benschop ging door en Dennis Leen bracht heel Benschop en verroering. Hard zwoegend liet hij in de 80e min zijn hielen zien aan de centrum verdedigers van IJFC en koel schoot hij de 1-3 op het bord. De strijd leek gestreden maar in de 84e min kwam de 2-3 eindstrijd op het bord. Invaller Vincent Griffioen wist een hoog ingebrachte bal achter Jesper vd IJssel te krijgen. Benschop hield stand en in de 95e min na het laatste fluitsignaal ging heel Benschop uit zijn dak en de drie hele belangrijke punten waren binnen. Vincent Griffioen werd na de wedstrijd onwel en hij moest ter controle mee naar het ziekenhuis. Er wordt natuurlijk wel erg veel van de amateurs gevergd met vijf wedstrijden in twee weken en dat bleek ook aan het eind van de wedstrijd bij beide ploegen.

Zaterdag staat de belangrijke uitwedstrijd in Loosdrecht op het programma. De wedstrijd begint daar om 14.30 uur en de spelers en supporters bus vertrekt om 12.30 uur vanaf het sportpark. Hopelijk komen weer vele Benschoppers onze jongens ondersteunen.