Benschop wint eerste oefenwedstrijd in 2022 tegen Jonathan

3405XP
BENSCHOP
tel. 0348-451594

Er mocht weer gevoetbald worden en als voorbereiding op de herstart van de competitie was derde klasser en oude bekende Jonathan bereid gevonden om richting Benschop te komen.

Ondanks dat de trainingsarbeid van beide ploegen nog laag was konden de supporters van beide ploegen terug kijken op een leuke sportieve wedstrijd. Jonathan onder leiding van trainer Rob Zomer was een stevige tegenstander voor Benschop. De Zeistenaren verloren slechts een wedstrijd in de competitie en met 24 punten uit 9 wedstrijden en 43 gemaakte doelpunten zijn zij een van de kampioenskandidaten. In de eerste helft was Jonathan voetballend iets beter dan Benschop maar werden niet heel erg gevaarlijk. In de 17e minuut was het Stan Griffioen, die opgerukt naar de middenlijn de Jonathan keeper iets te ver voor zijn doel zag staan.  Met een geweldige boogbal maakte hij de Jonathan keeper kansloos. 1-0.  De voorsprong duurde slechts twee minuten . Op links brak Jonathan door en een snoeiharde knal van de nr 10 maakte de Benschop keeper Jesper van de IJssel kansloos , 1-1. Benschop was misschien voetballend iets minder maar wel gevaarlijker. In de 31e min was het Jimmy Vendrig met een mooie actie David Verweij vrij voor het Jonathan doel zette en die liet dit kansje niet onbenut. 2-1.

Na de rust wisselde beide teams er lustig op los en iedereen kreeg minimaal 45 minuten speeltijd. Benschop verhoogde de voorsprong tot 3-1 in de 50e minuut door een fraaie kopbal van David Verweij uit een op maat aangesneden vrije trap van Lucas van Dam. De kansen ontstonden over en weer en in de 63e minuut kwam Jonathan weer dichterbij ook door een mooie kopbal.
In de 75e minuut leek de wedstrijd beslist. Een corner van weer Lucas van Dam werd onberispelijk ingekopt door Mike Vergouw en de 4-2 stond op het bord. Jonathan bleef het proberen en in de 83e minuut strafte ze matig verdedigen van de Benschopse achterhoede koelbloedig af en ondanks nog wat pogingen van de Zeisternaren werd de 4-3 de eindstand.

Iedereen was gelukkig, dat de competitie weer gaat herstarten en na afloop werden weer eens heerlijk in de bestuurkamer de "oude koeien" uit de sloot gehaald door elkaar kennende staf en bestuursleden.

Dinsdag a.s. speelt Benschop om 20.00 uur thuis tegen eerste klasser Montfoort en zaterdag om 14.30 uur thuis tegen Schoonhoven. Zaterdag 12 februari komt  Everstein om 14.30 uur naar Benschop. 19 februari is d eherstart van de competitie en speelt Benschop om 15.00 uur uit tegen Delta Sports in Houten.