Benschop deed wat het moest doen tegen JSV.

JSV Nieuwegein 1

2e klasse B

12 maart 2022 14:30

J.M. van Hamersveld

Sportpark Benschop
Koningin Wilhelminastr 27
3405XP
BENSCHOP

Alle teams in de 2e klas B hadden gewonnen van het verzwakte JSV en voor Benschop was er dus maar een opdracht: Winnen. Zij hielden zich aan de afspraak en de drie punten bleven in Benschop.

Het zeer jeugdige JSV in opleiding probeerde op volle inzet het Benschop moeilijk te maken, maar Benschop moest geduldig zijn en zijn taken uitvoeren. Dat deden ze de eerste 20 minuten na behoren en de kansen kwamen vanzelf. Nadat David Verweij in de 5e min net naast had geschoten waren het Thomas Koense uit een vrije trap van Daimios Damkalis en Daimios  na een pass van David Verweij in de 12e en 19e min die de 2-0 op het bord zetten. Normaal zou de wedstrijd gelopen zijn, maar het niet nakomen van de afspraken bood JSV de mogelijkheden om wat terug te doen. In de 22e min kon de geheel vrij gelaten Bakboord ongehinderd via de binnenkant van de paal de 2-1 aantekenen. Benschop schrok en drong weer aan. Nadat David Verweij op de lat had gekopt volgde erin de 38e min een prachtige aanval over rechts. Thomas Koense kwam door en zijn voorzet op maat werd onberispelijk snoeihard ingeschoten door Patrick Maton 3-1.

Na de rust ging het weer even fout. In de 51e min was het Robin van Tilburg die een vrije trap kon inkoppen. 3-2. Daarna redde Benschop keeper nog een paar keer fraai, maar gelukkig hervond Benschop zich weer. In de 71e min kwam de 4-2 op het bord. Een duidelijke handsbal in het strafschopgebied werd goed beoordeeld door de prima leidende van Hamersveld uit Alkmaar en gaf David Verweij de mogelijkheid de zegen veilig te stellen. Daarna volgde er nog een compleet bombardement op het doel van JSV, wat slechts een doelpunt voor Benschop opleverde. Weer was het Daimios Damkalis, die met een prachtige rush vanaf links en een doeltreffende actie de goede keeper Matthijs van Nieuwkerk verschalkte en de 5-2 eindstand op het bord zette.

Dinsdag 15 maart om 20.00 uur volgt de inhaalwedstrijd in Amersfoort tegen Nieuwland, wederom een zeer belangrijke pot. De spelers en supporters bus vertrekt om 18.00 uur vanaf het sportpark en we hopen dat veel Benschoppers de jongens op een sportieve manier komen ondersteunen.