Benschop teistert het houtwerk en krijgt de deksel op de neus.

Breukelen FC 45+1

Benschop 45+1

19 maart 2022 14:30

B.M. van den Kerkhof

Sportpark Broekdijk-Oost
Broekdijk Oost 30
3621LN
BREUKELEN UT
tel. 0346-262856

Vandaag mochten we na een weekje rust,( Zuidvogels kon niet komen i.v.m. het vervoersverbod dat in onze regio heerst door de vogelgriep) weer aantreden tegen Fc Breukelen.
Aangekomen in Breukelen bleek dat we in een 45+ kleedkamer zaten waar we een trap nodig hadden om de kleedkamer in te komen en een echte jaren 70/80 douche.
Na een oproep deze week wie er wel en niet zouden zijn bleek dat we elke helft met 11 spelers op het veld zouden staan mits er geen blessures zouden ontstaan.
Willem was gelukkig weer van de partij en hij nam de plek in van Stokkie in de spits.
Bas, Evert, Rick en Corstiaan namen het middenveld voor hun rekening en Erwin stond voorin Willem bij.
De verdediging werd gevormd door de 3 J’s en Remco.
Benschop mocht de eerste helft aftrappen en zowaar direct na de aftrap was het Willem die een bal hard naast het doel poeierde.
Breukelen was direct op de hoede en begon langzaam aan de omsingeling van het Benschopper doel.
Net als in de thuiswedstrijd waren de nummers 2 en 16 van de thuisploeg die elke bal op doel wilden schieten.
Remco had de nummer 2 stevig in de tas en de andere spits is nog steeds kwijt.
Benschop liet de thuisploeg even uitrazen en toen kwam de blauw witte machine op gang.
Bas werd door Rick vrij voor de keeper gezet maar na een sprint van 40 meter bleken de benen niet meer te willen doen wat de bedoeling was en de bal belandde zo bij de doelman in zijn handen.
Willem kwam ook nog vrij voor de goal en zijn schot werd tot corner verwerkt.
De corner werd getrapt door Willem en het was Rick die zijn hoofd vol tegen de bal zette, met een enorme klap sloeg de bal via de lat binnen en Benschop stond op een verdiende voorsprong.
Breukelen bleef ook het Benschopper doel zoeken maar verder dan een aantal doeltrappen voor de keeper kwamen ze niet.
Benschop kwam er weer eens snel uit en Erwin en Rick wisten Willem via een mooie combinatie vrij voor het doel te spelen.
Nu was Willem wel scherp en met een droge knal liet hij de keeper kansloos.
Benschop dacht de laatste 10 minuten wel rustig uit te kunne spelen tot de rust maar kwam bedrogen uit.
Een momentje van onoplettendheid gaf de nummer 10 de kans om de bal hard in de hoek te schieten, helaas verdween de bal ondanks de vingers van Martin toch tegen het net.
5 minuten later was het zowaar 2-2, een vrije trap werd in de mêlee geraakt en kwam pardoes voor de vrij staande spits terecht, deze bedacht zich geen moment en voor de keeper bij de bal was lag deze al in de hoek van het doel.
De scheids blies al snel voor de rust en hier werd een heerlijk bakkie thee genuttigd.
De tweede helft begon Breukelen en het eerste kwartier gingen ze met windje tegen opzoek naar de voorsprong.
Net als in de eerste helft bleek dat de schoten tot weinig gevaar leidden en was het Benschop dat zo nu en dan er een snelle counter uit probeerde te gooien.
Na een kwartier kwam Gio in de ploeg voor Corstiaan die na zijn blessure nu toch weer een uurtje kon ballen.
Net als in de thuiswedstrijd was Gio zo scherp als een mes en zat hij kort op de nummer 16.
Na een aanraking door Gio die de bal speelde werd de beste man weer furieus en sloeg Gio op het been.
Gio was hier niet van gediend en zo stonden beide kemphanen met de hoofden tegen elkaar.
De scheids vond het allemaal best en de nummer 16 mocht ondanks het slaan van de tegenstander gewoon blijven staan.
Uiteindelijk was het dan toch de thuisploeg die op voorsprong kwam, de nummer 16 probeerde een voorzet te geven maar met een enorme dwarrel plofte de bal zo in de verre hoek achter Martin.
Benschop ging nu vol op de aanval spelen en het waren Willem en Rick die het dichts bij de gelijkmaker waren.
Rick schoot een bal vanaf randje 16 zo de verre hoek in, de verstijfde keeper hoorde alleen een klap van de paal en zag de bal met een curve zo het doel uit stuiteren.
Willem ging alleen op de doelman af en mede door de molshopen kwam hij al struikelend aan bij het doel.
Hier bleken zowel Willem als de doelman de bal kwijt te zijn en met een potje zitvoetbal bleek de toegesnelde verdediger de bal van de doellijn getrapt te hebben.
Toch was het Willem die de gelijkmaker in het doel schoot.
Een mooie solo van Rick zorgde ervoor dat het publiek een goed op de banken ging staan, de pass op Erwin was op maat en Erwin wist de bal bij de 2e paal aan Willem gegeven te hebben.
Willem had er “geen” moeite mee om de bal over de doellijn te frommelen.
Zowel Breukelen als Benschop probeerden toch nog de winnende te maken en het was de thuisploeg die hier het gelukkigst in was.
Een blinde trap naar voren vloog over de Benschopper verdediging en het was de nummer 2 die de hele wedstrijd bij Remco in de tas had gezeten die nu een metertje ruimte had en de bal via het been van Martin in het doel wist te schieten.
Benschop probeerde toch nog de gelijkmaker te forceren maar helaas bleek er tijd te kort te zijn.
Ondanks een klein incidentje bleek het toch een leuke pot voetbal geweest te zijn en staan beide ploegen nog in de middenmoot en zullen we elkaar volgend jaar weer treffen in deze klasse.
Volgende week mogen we weer over de A2 naar de afslag Breukelen en dan naar de andere kant van de snelweg alwaar we tegen NITA mogen spelen.