Benschop vergeet zich te belonen en houdt punt over.

Benschop 45+1

AS'80 45+1

6 november 2021 14:30

T.M. Oosthoek

Sportpark Benschop
Koningin Wilhelminastr 27
3405XP
BENSCHOP
tel. 0348-451594

Vandaag mochten we na 2 weken uitrusten en genezen weer de wei in en wel tegen het nog onbekende AS’80 uit Almere.
Met een op het oog ruime selectie van wel 15 man werd er omgekleed.
De 15 man op papier waren er natuurlijk niet echt 15 voor de hele wedstrijd.
Jonnie komt terug na een blessure en mocht 30 minuten spelen, Corstiaan is ook weer aan het opknappen en kon 45 minuten spelen, Remco en Anne wissleden elkander af in de rust en speelden elk een helftje.
Gelukkig stond het zwart op wit in de groepsapp: Erwin zou aanwezig zijn en top fit.
Jonnie moest het eerst nog maar zien en dreigde direct met een wissel als dit niet zo zou zijn.
Voor het omkleden moest er eerst nog gedweild worden, Rien had een lekke zak vol water neergezet en deze was leeg toen we moesten omkleden.
Tijdens het warm lopen werd good old Kees Boender gespot langs de lijn en dit zorgde voor een aantal oud pupillen van Kees voor de bibbers.
AS’80 won de toss en Benschop mocht aftrappen voor het eerste bedrijf, direct vanuit de aftrap was het een vloeiende aanval die de bal bij Corstiaan bracht maar zijn schot werd kundig gepareerd door de Doelman uit Flevoland.
AS ging nu ook opzoek naar het Benschopper doel maar dit bleek lastiger te zijn dan gedacht, toch waren het de gasten die op voorsprong kwamen.
Een terugspeelbal werd van rechts naar links verlengd maar hier bleek er een molshoop in het veld te zitten.
De verdediger verslikte zich in de bal en de toegesnelde laatste man kon ook niet verhinderen dat de bal zo in de verre hoek werd geprikt.
Benschop niet uit het veld geslagen ging rustig opzoek naar de gelijkmaker.
Stokkie, Job, Corstiaan en Willeminho testten om beurten de doelman van AS maar de bal wilde er vandaag ook weer niet in.
Uiteindelijk dachten we de gelijkmaker te scoren maar was het een uiterst dubieuze vlaggenist die dit verstierde.
Bas lobte a la Jonnie de bal de 16 in en Willeminho die nog 3 man moest passeren kopte de bal over de doelman tegen de touwen.
Helaas koos de scheids de kant van de vlaggenist en keurde de goal af.
De vlaggenist die volgens mij ook vliegtuigen binnen haalt op Schiphol deed van alles met de vlag behalve normaal vlaggen.
AS kwam op een 0-2 voorsprong door een foutje van Martin, Rick speelde de bal terug op het chocolade been van Martin en die speelde zoals altijd geleerd de bal niet over de zijlijn maar hij zag John vrij staan in het midden.
Met het chocolade been trapte hij de bal door het midden naar John en de bal werd onderschept.
Met een halfbakken schot ging deze bal tegen de touwen.
Benschop ging verder waar het gebleven was en zocht het doel van AS.
Erwin zag tijdens een dribbel een tegenstander glijden en met een afschuwelijke kreet stortte hij ter aarde. Niemand wist waarom maar Erwin dacht hiermee een strafschop te hebben verdiend, nadat de scheids uitgelachen was gaf hij voor een schwalbe de bal aan AS.
Rick was ook nog dichtbij een doelpunt, na een mooie actie liep hij door de 16 in van AS maar de bal drukken was net teveel gevraagd en de bal belandde zo in het bosplan.
Met een 0-2 achterstand werd er thee gedronken en een nieuw plan gesmeed.
De tweede helft kwam Anne op de plek van Remco en Alfonso ging de rechterkant bestrijken.
AS kreeg in het begin waar de nieuwe Benschoppers nog even moesten wennen direct 2 kansen.
De eerste was een voorzet die werd over geschoten.
De tweede twijfelde de aanvallen over een voorzet maar schot de bal op de lat.
Benschop ging steeds beter draaien en het doel van AS werd regelmatig bestookt.
De 1-2 kwam op naam van Stokkie die een aanval door de as prima afrondde.
De aanval begon met een doeltrap die kort op Rick werd genomen. Rick speelde een prima 1-2 met Willem en gaf de bal daarna aan Anne, die legde de bal klaar voor Stokkie en zo lag de bal in het vijandelijke net.
AS probeerde van alles maar echt gevaarlijk werden ze niet, ze kregen wel een aantal vrije trappen te nemen maar hier stond Martin op zijn post.
Met nog 29 minuten te gaan kwam dan Jonnie er in en mocht Erwin even uitrusten.
Rick ging op het middenveld spelen en Jonnie vertrouwd op de plek van laatste man.
Het was weer Rick waar de 2-2 vandaan kwam, met kappen, draaien en het vast houden door de tegenstander werd het een vrije trap.
Jonnie pompte de bal hoog de 16 in en in een kluts kwam de bal volgens mij bij Willeminho, die schoof de bal beheerst in het doel en zo stond het gelijk.
Benschop bleef in het restant de bovenliggende partij maar er werd helaas niet meer gescoord.
Wel kregen Job en Stokkie nog grote kansen maar zoals zo vaak, over de lijn ging de bal niet.
Martin mocht als aanvoerder nog wel een wereldreis maken vanuit het doen naar de 16 na AS om een overleg te houden met de aanvoerder van AS en de scheids. Beide ploegen moesten ophouden met zeuren en zaniken want de scheids had er geen puf meer voor om er naar te luisteren.
Al met al bleef het ondanks het gezeur zo nu en dan een leuk potje en waren de tegenstanders uiteindelijk best aardige gasten.
Volgende week zijn we weer vrij en dan op 20 november mogen we thuis tegen Rivierwijkers, de ploeg die door het gelijke spel van vandaag voorbij zijn gegaan op de ranglijst.
20-11 14.30 op de Benschopse weide komt allen kijken ( behalve Kees B. dan krijgen sommige de bibbers)