Benschop vergeet te scoren krijgt rommelgoals tegen.

Muiderberg sc. 45+1

Benschop 45+1

9 oktober 2021 14:30

Sportpark De Negen Morgen
Dijkweg 10
1398PG
MUIDERBERG
tel. 0294-263781

Vandaag mochten we naar het pittoreske Muiderberg, via een grande tour door het dorp kwamen we eindelijk aan op sportpark de dijk gelegen aan het IJsselmeer.
Nadat de tegenstander de keuze had gemaakt om op het hoofdveld te spelen werd het 4e van Muiderberg veroordeeld tot het spelen achter het trainingsveld alwaar de koeien eerst nog van de wei moesten worden verdreven.
Dit tot grote opluchting van Jan want die had nieuwe schoenen en dat combineert natuurlijk niet zo goed met koeienvlaai.
Onder een heerlijk zonnetje mocht de thuisploeg aftrappen en kwam de wedstrijd gezapig op gang.
Het grootste gevaar kwam van de linkerspits van de thuisploeg die met een enorme pegel het aluminium boven Martin testte, even later een bekeken schot welke uit het doel werd geranseld.
Benschop kwam ook aan aanvallen toe en het waren Rick en Stokkie die het vizier niet helemaal scherp hadden.
Uit het niets kwam de thuisploeg op voorsprong, op de rechterkant bij Benschop ontstond er verwarring omdat de bal in de voeten van de verdediger werd gerold. Die schrok zo dat hij de bal pardoes door een aanvaller mee liet nemen.
Met 2 snelle passes kwam de bal bij de spits en die krulde de bal in de verre hoek.
Benschop moest even bijkomen van deze tegenslag en voordat dit was gebeurt lag de bal alweer in het net. Slap verdedigen zorgde dat de bal strak werd ingebracht, de spits loerde op de korte hoek en hier lag Martin op zijn post, Bas stak ook zijn voet er nog tussen en de spits schrok hier zo van de hij de bal compleet miste.
Helaas stond er bij de 2e paal een aanvaller te wachten die de bal in het doel schoof.
Nu bleek Benschop wel wakker te zijn geworden en ging de aanvalsmachine werken.
Enkele afstandsschoten zorgden voor gevaar, zeker die van Rick want die schoot bijna de mast van een passerende boot af op het IJsselmeer.
De mooiste kans was voor Bas die slim was doorgelopen en de bal strak voor het doel kreeg, helaas is Bas extreem rechts en kreeg hij de bal niet op zijn goede rechterbeen. De bal verdween helaas in het net van de ballenvanger.
Corstiaan kwam er in voor Erwin die nog wat last had van het duivenvangen afgelopen avond en het was weer op zijn Corstiaans hoe hij de keeper probeerde te verschalken.
Een bal in de voeten krijgen met de rug naar de goal en dan een sluw schot uit de draai.
Helaas ging deze bal er niet in doordat de keeper uitschrik net op de juiste plaats was gaan staan.
Vlak voor de rust kreeg Rien nog de volle laag van de Muiderbergse spits omdat deze vond dat hij echt niet buitenspel stond. Hij was van mening dat ie van eigen helft startte, gelukkig bleken zijn eigen ploeggenoten hem niet te begrijpen en speelden hem de bal toe toen hij 3 meter achter de laatste linie stond.
Met enige hulp van de Muiderbergse bank werd de spits weer tot zinnen bracht en vond de scheids het tijd om thee te gaan drinken.
In de rust werden er weer tactische omzettingen gedaan en kwam Jonnie “lange bal” Jansen in het veld.
Benschop trapte af en zette de thuisploeg volledig vast op de eigen helft, de enige ballen die de keeper van Benschop nu kreeg waren terugspeel ballen om het spel te kunnen verleggen naar de andere kant.
Sporadisch probeerde Muiderberg eruit te komen maar waren Koef en Jan op hun post.
De keeper van de thuisploeg zweette peentjes gezien de vele kansen die Benschop creëerde, helaas ging er geen bal in.
Willem kopte de bal op de lat, een schot van Rick werd van de lijn gehaald door een verdediger.
Stokkie schoot nog op de paal en daar waar jezelf niet scoort doet de andere partij het wel.
Een lange bal van Muiderberg werd verkeerd in geschat en met een ordinaire punter schoot de spits de bal hoog in het doel. Bij Benschop dachten ze nog dat de verdediger zijn schoenen niet vies wou maken daar deze gloedje nieuw waren, maar dit werd ten stelligste ontkent na afloop van de wedstrijd.
Benschop moest noodgedwongen weer gaan wisselen, Corstiaan kon helaas niet verder en ook Gio moest even naar de bank.
Erwin kwam er weer in en Remco ging op de spitspositie spelen.
Bas liep zijn longern uit zijn lijf op het middenveld en pakte de bal af van een moegestreden Muiderberger.
Zijn voortzetting kwam bij Willeminho die met een prachtige pass Stokkie vrij voor de goal zette.
Een streep, meer niet zo hard werd de bal ingeschoten en het stond 3-1.
Benschop rook dat er meer inzat en even later was het Remco die de rechtsachter goed afjaagde en de bal in Willeminho’s voeten speelde, een droge knal in de korte hoek en het stond 5 minuten voor tijd 3-2.
Hier zou het bij blijven ondanks een zuiver overtreding op Willeminho in de 16 meter.
De scheids had helaas niet gezien dat Willem met 2 handen een ferme zet in de rug kreeg toen hij op doel wou schieten.
Volgens de scheids lette hij op dit moment op het zinkende zeiljacht dat in de eerste helft door de bal van Rick werd geraakt.
Gelukkig zitten er natuurlijk ook vele positieve kanten aan deze wedstrijd want we kwamen terug van een 3-0 achterstand en bleken ook nog eens de tegenstander onze wil op te kunnen leggen.
Volgende week thuis tegen NITA en dit allemaal in nieuwe tenue’s als de voorspellingen kloppen.
Benschop – NITA 16 oktober op de Benschopse berg aftrap om 14.30 uur