Weer geen winst

3405XP
BENSCHOP
tel. 0348-451594

Vandaag mochten we aantreden tegen de ploeg die we vorig jaar als laatste troffen voor de gedwongen voetbalstop.
Na vorige week een valse start te hebben gemaakt in Everdingen, hier stonden we door omstandigheden maar met 10 man aan de aftrap was het de bedoeling om de 10-0 oor wassing weg te gaan spelen.
Tijdens het omkleden bleek dat de kleedkamer van Benschop eigenlijk te klein was voor het aantal spelers maar met wat inschikken paste het toch net.
Benschop was de ploeg die de aftrap mocht verrichten en al gauw bleek dat we in de eerste 5 minuten langer de bal in de ploeg hebben gehouden dan vorige week.
Een voorzichtig aftasten van beide kanten bleek het eerste kwartier te doorstaan en TOV bleek de iets beter combinerende ploeg waar Benschop de gevaarlijkere ploeg voor het doel was.
De gevaarlijkste ploeg kwam dan ook verdient op voorsprong, een vlotte combinatie bleek bijna te stranden in een kluwen van oranje hemden.
Het was Stokkie die zich vrij kapte en de bal van 20 meter achter de doelman wist te poeieren.
Helaas bleek de voorsprong van korte duur, een onterechte hoekschop werd door de man bij de eerste paal volledig gemist. Met een schildpad beweging trok de man zijn nek in en was het Jan die de bal onverwachts tegen de knieën kreeg, deze bal bleek zo in het eigen doel te verdwijnen.
Benschop was niet uit het veld geslagen en ging weer opzoek naar een treffer.
Het was Bas die Stokkie bediende en een fraaie solo vanaf de middenlijn zorgde voor de 2-1 voorsprong.
Tijdens zijn solo moest Stokkie wel wat graaiende handen en gestrekte benen ontwijken maar met een uiterste krachtsinspanning verdween de bal tussen de benen van de keeper in het doel.
In de laatste periode van de eerste helft bleek het aan de kant van onze Baarnse gasten wat onvriendelijker te worden.
De Benschopse aanvallers moesten een aantal schoppen verwerken en verbaal bleek dat onze tegenstander toch wel uit het tokkie gedeelte van het gooi komt.
Stokkie was het zat en bij het afjagen van de tegenstander maakte hij ook een overtreding, de man op wie Stokkie deze overtreding beging werd het rood voor de ogen.
Met een ferme rechtse directe probeerde hij Stokkie op zijn bakkes te rammen, gelukkig bleek zijn coördinatie niet zo goed te zijn en was het een schampschot.
De scheids bleek dit voorval met wat liefde op te lossen en beide mannen gaven elkander een ferme handdruk.
Vlak voor de rust kwam TOV bijna op gelijke hoogte maar de bal spatte uiteen op de lat.
De rust werd gehaald met een 2-1 voorsprong en als hoogte puntje toch wel dat Thomas na 3 jaar revalideren weer zijn eerste minuten heeft gemaakt.
Na de rust bleek dat TOV zich had verjongd en nu was er meer loopvermogen in de ploeg gekomen.
Beide ploegen gingen vol opzoek naar de volgende treffer en was het TOV dat als eerste scoorde.
De 2-2 was een schoolvoorbeeld van de man met de bal niet aanvallen en deze schoof de bal secuur in de verre hoek achter Martin.
Benschop ging er nog eens vol voor en het was Stokkie die achter een diepe bal aanging.
In zijn slimme loopactie bleek de TOV verdediger de benen onder Stokkie zijn kont vandaan te lopen en de bal ging resoluut op de stip.
Het was Stokkie zelf die deze kans benutte en de keeper kansloos liet.
TOV ging meer risico’s nemen en kregen een gelukkige vrije trap op zo’n 18 meter van het doel.
De bal werd tegen de hand van Jon aan gechipt en daarna brulde iedere oranje hemd om een bewuste handsbal. De scheids ging er in mee en legde de bal net buiten de 16
Meter neer.
Deze vrije trap werd goed in de linker bovenhoek gekruld en zo stond het weer gelijk.
Benschop ging wat wissels doorvoeren en zo kwam ook onze nieuwe aanwinst Gio binnen de lijnen.
Gio vorige week nog in het bezit van een arm in sneldrogend beton door een blessure was hier vandaag van verlost en kon zodoende lustig langs de lijn dartelen.
Benschop kreeg ook nog een vrije trap rond de 16 meter maar helaas verdween die de visvijver in en moest er een nieuwe bal in het veld gebracht worden.
Deze bal bleek voor TOV een ideale want hier scoorden ze nog 2 maal mee.
Eerst weer een vrije trap doorat de bal vanaf de grond tegen de hand van John stuitte en hier weer de bal net buiten de 16 meter werd neergelegd.
De 3-5 kwam na een actie van de TOV spits in de 16 meter die 3 man bezig hield en de bal in het net wist te prikken.
Het slotakkoord was voor Erwin die de bal net over de lat tilde nadat de doelman te ver uit zijn doel stond.
Helaas dit maal weer verloren maar wel een aardige pot gespeeld.
Volgende week weer een nieuwe kans dat uit tegen sc Muiderberg, de kraker uit de onderste regionen. De nummer 10 tegen de nummer 11.