Goede voorbereiding is het halve werk

Montfoort S.V.'19 2

Bob Bijvoet (vrije trap)
... (schot)

2e klasse C

9 oktober 2021 12:00

K. van Doorn

Sportpark Benschop
Koningin Wilhelminastr 27
3405XP
BENSCHOP

Zaterdag 9 oktober stond de wedstrijd tegen Montfoort op de agenda. Afgaande op het resultaat vorig jaar tegen Montfoort, kansloze 4-1 nederlaag, en de goede competitiestart van Montfoort in dit seizoen beloofd dat een zwaar potje te worden. Een goede strategie is dus van essentieel belang. De sterke punten van de tegenstander zijn goed geanalyseerd en daar is een plan voor bedacht. Ondanks dat er toch een wat ander team dan vorig jaar bleek de positieve spelopvatting van Jeroen de Vlieger en Andy van Vliet dezelfde te zijn.

Montfoort begint voortvarend aan de wedstrijd en zet Benschop meteen onder druk. Na een aanval over onze rechterkant moet Glenn in de 2e minuut al handelend optreden. Benschop komt langzaam ook in de wedstrijd en na een goede diepe bal van Bryan op Dion krijgt Benschop in de 7e minuut de eerste corner. Een kwartier later wordt een vrije bal van Bob over gekopt door Ruben G. Halverwege de eerste helft een mooie aanval van Montfoort. Ruben G weet met een geweldig blok een doelpunt te voorkomen. Uit de counter een enorme kans voor Dion, maar helaas geen doelpunt. In de eerste helft was Montfoort de bovenliggende ploeg, maar tot enorme kansen heeft dat niet geleid. Mede ook door het goed georganiseerd spelend Benschop. De rust wordt dan ook bereikt met 0-0.

Ook de tweede helft start Montfoort scherp. Na een minuut of vijf leidt dat al tot een behoorlijke kans die gelukkig voor Benschop half afgewerkt wordt. In de daarop volgende tien minuten mocht Benschop van geluk spreken dat Montfoort niet scoorde. Eerst werd uit een diepe bal, waarbij de verdediging een kopduel verloor de bal net naast geschoten. Daarna kon de bal uit een verre ingooi ternauwernood weggewerkt worden.

Na ongeveer een kwartier kwam Luca in het veld voor Hilbert. Luca ging in de spits spelen, waardoor Ruben B en Jimmy een linie zakte. Benschop kreeg wat meer vat op de wedstrijd. Dat leidde tot de grootste kans van de wedstrijd tot dat moment toen Dion Luca de diepte in stuurde en hij alleen op de keeper af ging. Helaas werd die bal net gered door de keeper van Montfoort. Ruben G verliet moe gestreden, na wederom een puike wedstrijd, het veld voor Mika en Rouis voor Angelo. Tussen die twee wissels nog een enorme kans voor Montfoort, waarbij de spits alleen voor Glenn opdook. Met een uiterste sliding lukte het Bryan de bal tot corner te verwerken. Het spel golfde wat meer heen en weer, maar de beste kansen waren zeker voor Montfoort. Goed ingrijpen van de jonge Benschopse verdedigers voorkwamen doelpunten. Na een overtreding op Luca ongeveer 10 minuten voor het einde van de officiële speeltijd ging Bob achter de bal staan. Na wat aanwijzingen van de zijkant over de positie van de muur en de keeper draaide hij de bal perfect om de muur in de korte hoek. De keeper van Montfoort was kansloos en de 1-0 voor de gastheren stond op het scorebord. Montfoort liet het daar uiteraard niet bij zitten en schroefde het tempo op. In de 88e minuut belandde een fraai genomen vrije trap buiten het bereik van Glenn op de paal. De rebound werd voor een nagenoeg leeg doel hoog over geschoten. Een sensatie leek in de lucht te hangen. In de 89e minuut beland een door Benschop matig genomen vrije bal in de voeten van een speler van Montfoort die de bal hoog naar voren schiet. De bal wordt geschampt door een speler van Benschop en ook het navolgende kopduel is een prooi voor Montfoort. Wederom een speler die alleen op het Benschopse doel af gaat. De bal wordt eerst nog tegengehouden door Glenn, maar uit de rebound scoort een speler van Montfoort de (terechte) 1-1. Maar Montfoort wil nog meer. Gelukkig gaat uit een aanval vlak daarna de bal nog op de lat. Na een minuut of 10 blessuretijd vindt scheidsrechter Cees van Doorn het voldoende.

Met de 1-1 eindstand verlaten beide ploegen teleurgesteld het veld. Benschop omdat het lang stand heeft gehouden, op voorsprong kwam en pas vlak voor tijd een doelpunt incasseerde. Montfoort omdat ze een paar grote kansen gemist hebben en zichzelf waarschijnlijk hoger ingeschat hebben dan Benschop.

Komende zaterdag is er geen wedstrijd, omdat JSV zich heeft teruggetrokken. Zaterdag 23 oktober om 12:00 uur komt Houten op bezoek.

Opstelling: Glenn, Ruben G (65. Mika), Sem, Bryan, Mats, Bob, Hilbert (60. Luca), Rouis (70. D’ Angelo), Jimmy, Dion, Ruben B.