Broertjes van de Mortel beslissend voor winnend Benschop

Koningin Wilhelminastr 27
3405XP
BENSCHOP

Trainer Michel de Ridder is vorige week afgereisd naar Sportpark Oude Wulven om de tegenstander van deze week te kunnen analyseren. Het team is voorbereid voor de wedstrijd met een goed strijdplan. Ook vandaag bleek de jonge Benschopse ploeg lastig te bestrijden door goed georganiseerd in het strijdperk te verschijnen in een sportieve wedstrijd onder leiding van Scheidsrechter Wilko Verheij.

In het begin van de wedstrijd golfde het spel heen en weer.Echter wel zonder dat er voor één van de twee teams echte kansen ontstonden. Na een minuut of twintig de eerste grote kans uit een counter na een onderschepping van Benschop en een combinatie tussen Ruben en Quinten. De uitstekende voorzet van Quinten werd helaas overgeschoten door Rouis. Vlak daarna een mislukte voorzet van Ruben die net overgetikt wordt door de keeper van Houten. Vlak voor het half uur de beloning voor het goede spel van Benschop na wederom een goede aanval van Benschop. De voorzet van Luca, met zijn linkerbeen (!) wordt tegen de touwen geschoten door Nils: 1-0. In de laatste tien minuten van de eerste helft nog twee enorme kansen voor Benschop. Bryan schoot de bal vanaf een paar meter net over en na een goede actie door Rouis vergeet hij de bal alleen voor de keeper tegen de touwen te schieten.

Zo wordt de rust bereikt met een 1-0 stand. Michel waarschuwt dat het missen van de kansen wel eens kan opbreken en dat we veel te lief voor Houten zijn. Met vier enorm grote kansen is slechts één goal te weinig en kun je zomaar de deksel op de neus krijgen. Gelukkig is Michel geen helderziende, al scheelde het niet veel.

Houten start de tweede helft furieus en probeert de woorden van Michel realiteit te maken. Na een minuut of tien wordt een goede aanval van Houten weggewerkt door Bryan. Benschop bijt van zich af en de broertjes van de Mortel besluiten Benschop bij de hand te nemen. De jongste van de twee, Mats, stoomt op langs de linkerkant van het veld. Zijn afgemeten voorzet bereikt Niels, die de bal met zijn linkervoet langs de keeper van Houten werkt: 2-0.

Benschop lijkt de wedstrijd nu onder controle te hebben. In de 67e minuut komt Houten  op 2-1 na een slechte verdedigende actie die leidde tot een ingooi. Uit de ingooi wordt de spits van Houten bereikt; die blijft uiterst cool en kapt twee man uit om vervolgens de bal in het netje te leggen. Houten gaat nu op een sportieve wijze de fysieke strijd aan en probeert er zo een punt of meer uit te halen. Tot grote kansen leidt dat echter niet, omdat de jonge ploeg geen krimp geeft. Benschop krijgt zelf nog wel een aantal kansen, maar is wederom slordig (of ongelukkig) in de afwerking. Diep in de blessuretijd, als gevolg van een aantal blessure behandelingen, weet Hilbert er nog 3-1 van te maken.

Volgende week wederom een thuiswedstrijd. Deze keer tegen DHSC.

Opstelling: Glenn, Mika, Sem, Bryan, Mats, Bob (D’Angelo), Quinten (Ruben G), Nils, Rouis (Hilbert) Ruben B, Luca (Dennis).