Gouden wissels bezorgen Benschop de zege

IJFC 4

Rik Benschop (schot)
... (scrimmage)

25 september 2021 12:00

T.M. Oosthoek

Sportpark Benschop
Koningin Wilhelminastr 27
3405XP
BENSCHOP
tel. 0348-451594

Zaterdag 24 september werd het trainer Michel de Ridder niet makkelijk gemaakt. Met een gehavend team, waar op zaterdagochtend nog Rik Benschop uit het 3e opgetrommeld werd, moest het sterke IJFC verslagen worden. Twee gouden wissels van Michel bezorgen het jeugdige Benschop met ieder een doelpunt de zege.Onder leiding van scheidsrechter Tim Oosthoek werd net na 12:00 uur afgetrapt.

De eerste helft gebeurde er niet heel veel. Beide partijen stonden goed en gaven niet veel weg aan elkaar. Vermeldingswaardig is de acrobatische actie van Quinten uit een voorzet van Ruben B in de 15e minuut. En vlak voor rust de eerste kans voor IJFC die door keeper Glenn werd tegengehouden. Uit de rebound die daar uit ontstond ging de  spits van IJFC door op Glenn, die geblesseerd raakte. Gelukkig kon hij de wedstrijd vervolgen. Op dat moment was de Roemeense aanwinst Rares al uitgevallen na een ongelukkige botsing die een groot ei op zijn oog tot het gevolg had. Zijn vervanger Ruben G nam de honneurs rechtsachter voortreffelijk waar.

De tweede helft gaf een stuk meer vuurwerk van beide partijen en ook de keepers moesten wat meer handelend optreden. Na een minuut of 10 belandde een diepe bal van Ruben G bij Quinten die de bal in één keer voor gaf. Helaas in de handen van de keeper van IJFC. Vlak daarna een goede vrije bal van IJFC die net over gekopt werd. In de 70e minuut kwam Jelle (uit het 4e) in het veld voor Angelo. IJFC leek de wedstrijd wat meer naar zich toe te trekken. Een uitstekende diepe bal vanuit het middenveld van IJFC voorkwam door de alerte en moedige actie  van Glenn net een doelpunt. Rond de 75e minuut kwam Rik in het veld. Na rijp beraad, waar ook Rik bij betrokken was, werd besloten dat hij op de plek van Mats zou gaan spelen. En hoe goed dat besluit uitviel bleek uit zijn eerste balcontact. Na een aanval over de rechterkant werd hij op de rand van de zestien vrijgespeeld. Zijn eerste actie was de bal in één keer in de rechterhoek van het doel te plaatsen en de keeper kansloos te laten: 1-0. IJFC gaf zich niet gewonnen en trok ten aanval. Dat resulteerde al snel in een corner. Uit de corner belande de bal na een actie van een speler van IJFC de lat. Uit de scrimmage die voor het doel ontstond scoorde IJFC de 1-1. IJFC had het gevoel dat er meer in zat en verliet de stellingen achterin om ten aanval te trekken. In de 84e minuut een aanval van IJFC over hun linkerkant. De geweldige voorzet van de linkerspits werd gelukkig voor Benschop over het doel geschoten. De wedstrijd leek op een terechte 1-1 af te stevenen tot het moment dat de keeper van IJFC onder druk werd gezet door de voorwaartsen van Benschop. De bal belandde in de voeten van Jelle die geen moment twijfelde en de bal in de bovenhoek knalde. Nadat het in de bekerwedstrijden aan het eind van de wedstrijd tegenzat, viel het kwartje nu de kant van Benschop op. Niet helemaal verdiend, maar daar zal niemand over klagen.

Zaterdag om 11:15 uur wacht in Veenendaal VRC.

Opstelling: Glenn, Rares (40. Ruben G), Sem, Jurgen, Bryan, Angelo (70. Jelle), Bob, Hilbert, Mats (77. Rik), Quinten, Ruben B.