Slappe 2e helft van Benschop bezorgt De Meern de overwinning.

Meern De 1

2e klasse B

16 oktober 2021 14:30

A.K. Hemkes

Sportpark Benschop
Koningin Wilhelminastr 27
3405XP
BENSCHOP
tel. 0348-451594/452897

Zes jaar geleden was de seizoensstart van Benschop net zo slecht als de huidige. De eerste vier wedstrijden gingen toen ook verloren en toen was ook De Meern de 4e tegenstander.  Toen werd er met 3-1 verloren in De Meern. Terugkijkend naar de vier wedstrijden van deze competitie valt op, dat in de eerste helft van de wedstrijden Benschop goed partij geeft maar in de tweede helft door het ijs zakt.

Ook tegen De Meern gebeurde dat. Al in de 9e minuut keek Benschop tegen een achterstand aan. De vrij gelaten linkerkant leverde een vrije doorgang op richting achterlijn en de prima voorzet van Baas werd prima afgerond door Tim de Graauw 0-1. Benschop was er niet door uit het veld geslagen en in de 14e minuut was het weer gelijk.Merlijn vd Berg kwam goed op links door en zijn voorzet op maat werd fraai ingekopt door Thomas Koense. Benschop speelde een prima eerste helft en kreeg wat mogelijkheden, maar de afwerking was te matig. Ook de Meern liet zich zien en met name de snelle technisch vaardige Genrich Sille bezorgde de Benschop achterhoede het nodige werk. De ruststand was 1-1.

Na de rust nam De Meern het heft in handen en in de 53e minuut kwamen ze op voorsprong. Een duidelijk handsbal (duidelijk zichtbaar op film wedstrijd) ging vooraf aan de 1-2. Iedereen zag het en ook de Benschop grensrechter vlagde ervoor, maar scheidsrechter Hemkes zag het niet en keurde het doelpunt goed en was hierdoor de “gebeten hond”. Benschop probeerde wel wat terug te doen maar had de krachten en vernuft niet en in de 80e min werd het zelfs 1-3 door weer Tim de Graauw, die vlak voor de wedstrijd hoorde, dat hij alsnog moest spelen. Toch kwam Benschop nog dichtbij. De altijd onvermoeibare Patrick Maton kwam door in het strafschopgebied en Arne Kalmeijer pakte hem vast. Penalty voor Benschop en de tweede gele kaart dus rood voor Kalmeijer. David Verweij voltrok het vonnis en bepaalde de 2-3 eindstand.

Benschop trainer Marten Boverhof zal de komende tijd een oplossing moeten vinden om het grote verschil tussen de eerste en tweede helft te voorkomen. Is het conditioneel of het niet kunnen nakomen van de afspraken, die gemaakt worden. Met de wedstrijd aankomende zaterdag tegen de buren uit IJsselstein IJFC  zal er uit een ander vaatje getapt moeten worden want anders wordt het verschil met de nummer vier van onderen wel erg groot. De wedstrijd begint om 14.30 uur.