BFC ontsnapt aan nederlaag tegen Benschop.

BFC 1

2e klasse B

6 november 2021 14:30

J.C.C. Barrales

Sportpark Meerweg
Meerweg 63
1405BD
BUSSUM

Daar stond hij dan Jurgen Ruitenbeek. Na twee jaar revalidatie van een hele zware blessure stond hij voor het eerst weer in de basis. Als ervaren Benschopper moest hij de jeugdige achterhoede gaan leiden en dat deed hij uitstekend tot minuut 45. Een zonder opzet duel om de bal deed zijn voet belanden op  het been  van een BFC speler, die een harde gil gaf. De scheidsrechter Julio Barralles, bekend om het gemakkelijk geven van kaarten, trok tot ontzetting gelijk de rode kaart voor zijn eerste overtreding van de wedstrijd. Na zoveel leed werd hem dit niet bespaard en met tranen in zijn ogen verliet hij het veld.

BFC wilde de kater wegspoelen van het verlies tegen Nieuwland en Benschop moest gelijk aan de bak. In de eerste minuut was het  het  jeugdige talent Lars van Huistede die een voorzet van Tim Vrakking in buitenspelpositie afrondde  en werd terecht afgekeurd. Even daarna had David Verweij geen geluk met zijn halve omhaal, die over vloog. BFC was de gevaarlijkste ploeg, maar Benschop doelman Jesper vd IJssel was in goede doen en liet zich niet verschalken. Achterin stond het als een huis. Langzamerhand kwam Benschop onder de druk uit en kwamen er mogelijkheden voor o.a. Merlijn vd Berg en Thomas Koense maar de stevige achterhoede van BFC was hen de baas. De domper in de 45e minuut van deze zeer sportieve wedstrijd was er voor Benschop, dat de gehele tweede helft met 10 man verder moest.

Trainer Boateng rook zijn kans en gooide er twee spitsen bij. Benschop ging met dezelfde groep verder . In de 47e minuut kreeg Benschop een vrije trap even buiten het strafschopgebied na een overtreding op de uitstekend spelende Thomas Koense.  Daimios  Damkalis  liet een streep van zijn schoen vertrekken en Damian Ranzijn kon de bal uit het net halen 0-1.  Er volgde daarna een waar bombardement op het doel van Benschop, maar met een geweldige inzet van de 10 van Benschop leek Benschop het vol te houden. De spanning bij BFC nam toe en reserve doelman Ording Desmond maakte zich boos over een verkeerde ingooi en gebruikte termen en woorden die voor Barralis ernstig genoeg waren om hem direct rood te geven. Met nog een kwartier brak Daimios door de BFC achterhoede heen, maar treuzelde te lang met schieten. In de 87e minuut leek Benschop op rozen te komen. De onvermoeibare Thomas Koense kwam voor het doel en knalde de 0-2 in het doel. De feestvreugde was echter van korte duur want vanaf de aftrap was het invaller Cesar Westering die de 2-1 op het bord zette. Scheidsrechter Baralles toverde 10 minuten blessuretijd uit zijn horloge en in de 91e min was het Tjerk Postuma ,die  het krakende Benschop  terug op aarde schoot. Er volgde nog hele spannende minuten maar Benschop gaf niets meer weg. Teleurgesteld verlieten de 10 het veld, maar het geeft hoop voor de toekomst. Een groot compliment voor de Benschoppers, Wat een wilskracht. Benschop is trots op zijn jongens. Jammer, dat  de voorsprong niet over de streep getrokken kon worden.. BFC kon alleen maar blij zijn, dat ze een punt aan deze wedstrijd overhielden. Het kampioen moeten worden lijkt de druk voor hen erg te doen toenemen.

Aanstaande zaterdag is Benschop vrij en dinsdsg 16 november 2021 om 20.00 uur speelt Benschop voor de beker thuis tegen hoofdklasser DHSC.