Benschop en CSW houden elkaar in evenwicht.

CSW 1

20 november 2021 14:30

G. D'Onorio

Sportpark Benschop
Koningin Wilhelminastr 27
3405XP
BENSCHOP
tel. 0348-451594/452897

Na het puntje afgelopen zaterdag bij de periodekampioen BFC was het zelfvertrouwen van Benschop wat opgekrikt en de hoop was er om tegen CSW de eerste overwinning van het seizoen te halen. Helaas lukte dat niet en was er een terechte uitslag aan het eind van de wedstrijd.

Benschop begon prima en al na 5 minuten stond de 1-0 op het bord. Patrick Maton, die een uitstekende wedstrijd speelde tegen de gevaarlijke aanvaller Matt Veerhuis, gaf een lange bal op Thomas Koense en David Verweij. David werd er onderuit gehaald maar Thomas snelde door richting CSW doelman Thijs Imming en scheidsrechter Gino D’Onoria paste prima de voordeelregel toe en Thomas liet de CSW keeper kansloos. 1-0. Benschop was de betere ploeg in de eerste helft en had in de 28e minuut op een 2-0 voorsprong moeten komen. Lucas van Dam brak op links door en zijn prima voorzet op maat bereikte David Verweij, maar helaas raakte hij de bal verkeerd en de bal vloog over het doel. Even daarna was balverlies op het middenveld fataal. Met veel geluk werd de bal door Benschop over de achterlijn gewerkt. De corner leek te worden afgeslagen, maar de linksback kreeg de bal voor zijn voeten en de indraaiende bal werd ingekopt door de vrij gelaten spits de Groot 1-1. Vlak voor de rust liet keeper Imming de bal los na een lange bal maar David Verweij kon de bal net niet het laatste tikje geven.

Na de rust was CSW de betere ploeg. Ze schroefden het tempo omhoog en Benschop moest wat terug.  Er ontstonden wat mogelijkheden voor CSW, maar echt gevaarlijk werden ze niet. De grootste kans was er voor Mike Vergouw. Na een prima actie speelde hij zich vrij voor het CSW doel en de paal redde CSW van een achterstand. Over en weer ontstonden er nog kansen maar de 1-1 bleef op het bord en bleek de juiste uitslag. Positief was het spel van Jimmy Vendrig, die zijn eerste bassisplaats had na zijn kruisband blessure. Hij nam de plaats in van de te laat komende Merlijn vd Berg.

Zaterdag speelt Benschop on half 3 thuis tegen Loosdrecht en zal er weer gestreden worden om de eerste overwinning van het seizoen.