Zuur einde voor Benschop in slotminuut tegen Victoria.

Victoria 1

10 mei 2022 20:30

R. Appel

Sportpark Loosdrecht
't Jagerspaadje 26
1231KJ
LOOSDRECHT
tel. 00-00000000

De bus van Benschop werd in Loosdrecht op een ludieke manier verwelkomd door twee dames van het ontvangst comité van een van de oudste verenigingen van Nederland Victoria. De club staat aan de vooravond van een miljoenen investering. Er komt een compleet nieuwe prachtige accommodatie en dat vergt nog wel de nodige kopzorgen bij het bestuur door de hoge inflatie en stijgende rente.

Voor beide ploegen stond er veel op het spel. Door de straf, die IJFC van de KNVB heeft gekregen, ging het hele programma op de kop en moeten Benschop, Victoria en Geinoord hun wedstrijden overspelen tegen IJFC. Benschop startte goed in Loosdrecht. De gevaarlijke Thomas Koense kwam de eerste 10 minuten tot drie keer in kansrijke positie, maar de paal, een schuiver net naast en een schot van de in stelling gebrachte David Verweij werd fraai gered door de Victoria keeper Daniel van Veen voorkwamen een Benschopse voorsprong. Daarna was het Victoria, dat met goed voetbal de wedstrijd in handen nam en twee maal doeltreffend was. Geknoei aan de linkerkant achterin leidde tot een voorzet, die ongehinderd kon worden ingeschoten door Renoud van Eijk. 1-0. Vijf minuten later keek Benschop tegen een 2-0 achterstand aan. De geheel vrij gelaten Lucas van Esterik kon rustig de bal tussen de palen mikken. 2-0.Benschop leek in de problemen te komen, maar een lange bal op Thomas Koense leverde veel onrust op in de verdediging en via de kluts kwam de bal voor zijn voeten en beheerst schoot hij de 2-1 op het bord, wat ook de ruststand werd.

Na de rust een zelfde spelbeeld. Een veel gevaarlijker Victoria, die Benschop onder grote druk zette, maar met een tomeloze inzet bleven de Benschoppers goed op de been. Er ontstonden wel wat kansen onder andere ingeleid door de snelle Mouad Tissoudali, maar de verdediging was steeds op tijd om een tegen goals te voorkomen. Aanvallend kwam Benschop nauwelijks in het stuk voor en alleen wat corners zorgden voor gevaar. In de 96e minuut kreeg Benschop toch de kans op een punt. David Verweij brak door de verdediging heen en Bryan Jansen haalde de Benschop spits onderuit in het strafschopgebied. Penalty. De altijd zekere David Verweij zou het vonnis voltrekken, maar Daniel van Veen gokte op de goede hoek en tikte de bal weer richting David maar de rebound was ook niet aan hem besteed en daardoor waren de druiven heel erg zuur voor Benschop. Direct daarna floot de goed leidende scheidsrechter Appel voor het laatste fluitsignaal tot grote vreugde van de Loosdrechters.

Tijd om te treuren is er niet voor Benschop, want zaterdag om 14.30 uur komt kampioenskandidaat Maarssen richting Benschop. Om 14.30 uur begint de volgende finale wedstrijd en hopelijk met de sportieve steun van talrijke Benschoppers kunnen ze voor een stunt zorgen.