Benschop wordt in de tweede helft overlopen.

Meern De 1

19 maart 2022 14:30

M. Wateler

Sportpark De Meern
Loenenseboslaan 2
3454NT
DE MEERN
tel. 030-6661923

Ondanks de corona perikelen in de afgelopen twee seizoenen troffen De Meern en Benschop elkaar toch de nodige keren.. Twee keer in Benschop en drie keer in De Meern. Helaas voor Benschop leverde dat vijf verlies partijen op en ondanks het gezellige weerzien in De Meern ging Benschop weer met een nederlaag richting Benschop.

In de eerste helft met de strakke wind mee was De Meern de bovenliggende partij, maar Benschop bracht veel energie op de mat en werd al in de 7e minuut op achterstand gezet. Stan de Groot had geen moeite om de alleen staande Bryan de Boer kansloos te maken en zette Abel Prins allen voor Benschop keeper Jesper vd IJssel, die hij kansloos liet 1-0. De Meern was de betere ploeg, maar Benschop speelde erg solide en gaf nagenoeg niets weg. Benschop deelde wat plaagstootjes uit en in de 31e minuut bereikte een diepe bal de snelle Thomas Koense, die niet aarzelde en de bal snoeihard in de rechter beneden hoek kogelde. 1-1, wat ook de ruststand werd.

Benschop rook zijn kans met de wind mee en probeerde aanvallender te spelen, maar de zeer snelle Sille zette Benschop terug op aarde. Iedereen van Benschop wist van zijn kwaliteiten af, maar niemand pakte hem in de 60e min aan en vanaf zijn eigen helft bracht hij De Meern op 2-1.  Benschop was de kluts kwijt en binnen twee minuten stond de 4-1 op het bord door Stan de Groot en Robin Mulder.  Toch probeerde Benschop nog terug in de wedstrijd te komen en in de 65e min was het Thomas Koense . die een prima voorzet op maat van Lucas van Dam achter Juran Doezeman tikte. 4-2.  Benschop leek nog dichterbij te komen toen de doelman van de Meern wild richting een hoge bal ging en ongelukkig landde en bal los liet. Lucas van Dam schoot de bal in het doel, maar de goed leidende scheidsrechter Waterler zag er een Benschop overtreding in en keurde het doelpunt niet goed. Bob Prins bracht vlak voortijd de 5-2 als eindstand op het bord.

Misschien een beetje geflatteerd, maar Benschop was zelf schuldig aan de nederlaag. Er werden veel fouten gemaakt en de Benschoppers maakten met name in de tweede helft een vermoeide indruk. De Meern profiteerde daar prima van en waren duidelijk de betere ploeg en behaalden een zeer verdiende overwinning in deze zeer sportieve wedstrijd.

Zaterdag komen onze buren IJFC op bezoek en zal Benschop vol aan de bak moeten om de drie punten in Benschop te houden. Benschop zal moeten winnen om in de buurt van IJFC te blijven en de mannen uit IJsselstein zouden de drie punten graag bijschrijven om uit de gevarenzone te blijven.

Een mooie derby en we hopen, dat vele Benschoppers richting het sportpark zullen gaan om onze jongens op een sportieve manier te ondersteunen en samen met hopelijk talrijke  bezoekers uit IJsselstein er een hele gezellige middag van te maken zoals gebruikelijk.