Loosdrecht te sterk voor gehandicapt Benschop .

Loosdrecht 1

21 mei 2022 14:30

A.W.J. van den Boogaard

Sportpark Hallinckveld
Rading 194
1231KE
LOOSDRECHT
tel. 035-5821837

In het sfeervolle Loosdrecht, waar het voetbal altijd bruist, werd het een zware middag voor de Benschoppers. Blessures en overbelasting zorgden ervoor, dat Benschop in de tweede helft werd overlopen door een fanatiek spelend Loosdrecht, dat de punten ook hard nodig had.

Benschop moest zonder de geblesseerd geraakte Thomas Koense, Merlijn vd Berg, Stef Elings en Lucas van Dam aantreden tegen de mannen uit Loosdrecht. Niets leek er in het begin van de wedstrijd op, dat Benschop een zware middag tegemoet zou gaan. In de eerste minuut van de wedstrijd kregen David Verweij en Mike Vergouw niet te missen kansen, maar ze kregen de bal van een paar meter afstand niet over de doellijn. In de 9e min kwam Benschop toch op voorsprong. Dennis Leen kwam door en zette David Verweij vrij voor keeper vd Hoek, die hij kansloos liet.0-1. Even daarna raakte Bryan de Boer aan het hoofd geblesseerd en moest vervangen worden door Mats vd Mortel. Uit de daarop volgende corner was het Klok, die ongehinderd kon inkoppen. 1-1. Benschop bleef gevaarlijk en Dennis Leen was dicht bij de voorsprong, maar de bal vloog net naast het Loosdrecht doel. Na een half uur moest ook Jimmy Vendrig vervangen worden door Nils vd Mortel. Even daarna kwam Loosdrecht op voorsprong Daimios Damkalis verspeelde de bal aan Pim Schakel, die simpel de 2-1 op het bord kon zetten wat ook de ruststand werd.

Na de rust verdween een vrije trap van Daimios Damkalis net langs het doel, maar de krachten vloeiden langzaam weg. In de 59e min werd het 3-1. Mats vd Mortel liet de bal wegstuiten en Berend Bakker was er als de kippen bij om de 3-1 te scoren en de genadeslag te geven. In de 64e min mocht Stan Griffioen een vrije trap nemen wegens buitenspel. Hij gaf aan, dat zijn tegenstander te dicht bij stond maar scheidsrechter vd Boogerd gaf geen gehoor. Via het hoofd van de Loosdrecht speler kwam de bal bij Pim Schakel en dat betekende 4-1. Daarna moest Bob Bijvoet het veld geblesseerd verlaten en Martijn de With was zijn vervanger. In de 89e min kwam de eindstand van 5-1 op het bord weer door Pim Schakel.

Vijf finales in twee weken bleek voor de Benschoppers te zwaar. Een week rust zal ze goed doen. Dinsdagavond om 20.00 uur speelt Benschop zijn laatste thuiswedstrijd tegen Delta Sports uit Houten. Drie punten zouden erg wenselijk zijn, dus hopelijk komen veel Benschoppers onze jongens op een sportieve manier ondersteunen.