Eerste driepunter voor Benschop.

Loosdrecht 1

2e klasse B

27 november 2021 14:30

I. Gerritsma

Sportpark Benschop
Koningin Wilhelminastr 27
3405XP
BENSCHOP
tel. 0348-451594

Na drie gelijke spelen in de afgelopen wedstrijden kreeg de jonge ploeg eindelijk loon na werken en bond Loosdrecht aan de “zegekar”. De ontlading bij de jongens en staf was groot.

In de eerste helft had Loosdrecht wat meer balbezit, maar Benschop was veruit het gevaarlijkst. Al in de 7e min was het Thomas Koense die door de achterhoede van Loosdrecht doorbrak, maar zijn schot vloog naast het Loosdrecht doel. Even daarna brak Lucas van Dam vrij door kwam maar vond keeper Bas vd Hoek op zijn weg. Benschop bleef prikjes uitdelen en pas na 25 min was er het eerste kansje voor Fouad Dahmani, maar Jesper vd IJssel was op zijn post. In de 33e minuut had de 1-0 op het bord moeten staan, Thomas Koense snelde langs zijn directe tegenstander en oog in oog met keeper vd Hoek. Tot twee maal toe wist hij de bal met zijn voet tegen te houden. De laatste keer kwam de bal voor de voeten van David Verweij, die de bal in het verlaten doel kon schuiven, maar hij wilde het te mooi doen en knalde de bal snoeihard over het doel. In de 43e minuut was het Nick Doppenberg die de 0-1 op zijn schoen had maar ook hij miste.

Na de rust bleef Benschop goed bij de les. Met een geweldige inzet, niemand uitgezonderd, bleef men strijden voor de noodzakelijke overwinning en gelukkig niet zonder succes. Al in de 46e min was er al de eerste kans maar het schot van Mike Vergouw vloog over. Vier minuten daarna kwam Benschop verdiend op voorsprong. Een geweldige dieptepass van Mike Vergouw bereikte de op snelheid liggende David Verweij en met een zoevend schot zette hij Benschop op 1-0. In de 53e min kwam Loosdrecht op gelijke hoogte, maar de jeugdige scheidsrechter Ids Gerritsma was elke keer goed ter plaatse en keurde het doelpunt af voor buitenspel. In de 54e min ging Laurens Moes in de fout en de in de eerste helft zeer ongelukkig spelende Verweij kwam aan de bal en  schoot de 2-0 op het bord. Even daarna was hij de man, die de bal van de doellijn kopte en de 2-1 voorkwam. Bij Loosdrecht begon de teleurstelling de overhand te krijgen en Fouad Hahmani kreeg geel voor een stevige overtreding. Daarna ging hij stevig in conclaaf met de scheidsrechter, die hem voor zijn uitlatingen direct rood gaf. Met 10 man kwamen ze toch snel op 2-1. De lange bal viel goed voor Nicky Schenk en schoot de aansluitingstreffer binnen. Daarna was het Jamal Lachkar schoot een vrije kans over, Even daarna brak Lucas  van Dam door en scoorde maar werd afgevlagd voor buitenspel. De druk van Loosdrecht nam toe, maar Benschop bleef gevaarlijk en had in de 88e minuut de wedstrijd definitief kunnen beslissen nadat doelman vd Hoek zijn doel had verlaten, maar het lukte niet. Bij het laatste fluitsignaal van de goed leidende Gerritsma, die soms wat pietluttig blies, maar overal bij was, sprongen de Benschoppers een gat in de lucht. Nu eindelijk de voorsprong over de streep getrokken, wat de afgelopen drie wedstrijden niet lukte.