Benschop slaat hard toe in de 2e helft tegen Nieuwland.

Nieuwland ASC 1

16 april 2022 14:30

M. Stuurman

Sportpark Benschop
Koningin Wilhelminastr 27
3405XP
BENSCHOP
tel. 0348-451594

Op Paaszaterdag konden we in Benschop weer eens zien hoe mooi en onvoorspelbaar voetbal is. De wedstrijd tegen Nieuwland was een copy van de thuiswedstrijd vorige week tegen BFC. Alleen nu was Benschop de ploeg, die net zoals BFC 7 dagen geleden in de tweede helft genadeloos toe sloeg. 1-5.

Benschop had de opdracht snel en verrassend aanvallend te beginnen om te proberen snel toe te slaan. Het was Nieuwland, die echter in de eerste minuut al via Denilson Rechards een enorme kans kreeg, maar gelukkig voor Benschop net naast schoot. Een handsbal op de rand van het strafschopgebied werd Benschop fataal. Eloy van Kouswijk schoot de bal in de rechterhoek achter Jesper van den IJssel in de 8e minuut en Benschop liep achter de feiten aan.0-1. Nieuwland was voetballend de betere ploeg en een hard schot van vd Brom verdween net langs de kruising. Benschop probeerde wel wat terug te doen, maar verder dan een paar te hoge kopballen uit corners kwamen de Benschoppers niet en gingen met een 0-1 achterstand richting de thee.

Trainer Marten Boverhof wees in de rust de jongens nog eens duidelijk op het feit, dat alleen een overwinning noodzakelijk was om van de 3e plaats van onderen af te komen. Het was niet tegen dovemans oren gezegd, want als een ware furie verscheen de ploeg in de tweede helft op het veld. Al in de 48e minuut verscheen Thomas Koense alleen voor keeper Noah Moghaddasian, maar zijn redding was fraai. Benschop werd een ware plaag voor de achterhoede van Nieuwland en in de 52e min kwam de verdiende gelijkmaker op het bord. David Verweij kwam op rechts door en zijn voorzet werd fraai ingekopt door Lucas van Dam 1-1. De “beer”in Benschop was nu los en Nieuwland werd helemaal weggespeeld door de Benschoppers. In de 60e minuut was het Jimmy Vendrig, die een fraaie aanval opgezet door Thomas Koense. Hij bereikte Lucas van Dam, die Vendrig voor het doel in stelling bracht en zijn tikje zette Benschop in vuur en vlam. 2-1. Benschop denderde door en in de 64e min was het Daimios Damkalis, die een pas van Jimmy Vendrig fraai afrondde, 3-1. Twee minuten later was het Lucas van Dam, die het laatste tikje gaf na een geblokt schot 4-1 en in de 76e min kogelde Damios de 5-1 op het scorebord. Het slotakkoord was er voor jeugdige invaller Bob Bijvoet. Met een fraaie boogbal vanaf 20 meter verschalkte hij de Nieuwland keeper en onhoudbaar verdween de bal in het kruis. 6-1. Precies na 90 minuten blies de uitstekend leidende Mitchell Stuurman voor de laatste maal. De vreugde was groot bij de spelers en supporters van Benschop en de hoop op handhaving in de 2e klas blijft aanwezig.

Was het vorige week Benschop, dat na een prima eerste helft de pin op de neus kreeg in de 2e helft nu overkwam het Nieuwland. Daarom blijft voetbal altijd mooi en onvoorspelbaar.

Zaterdag moet Benschop naar kampioenskandidaat CSW in Wilnis. De wedstrijd daar begint om 14.30 uur en de spelers en supporters bus vertrekt om 12.45 uur vanaf het sportpark. We hopen, dat vele Benschoppers richting Wilnis gaan om de Benschoppers op een sportieve manier te ondersteunen.