Benschop brengt CSW in mineur.

CSW 1

2e klasse B

23 april 2022 14:30

T. van Waveren

Sportpark CSW
Pieter Joostenlaan 7
3648XR
WILNIS
tel. 0297-285247

De verwachtingen bij CSW in Wilnis waren hoog gespannen na de overwinning bij BFC en kijkend naar hun programma was de kampioenskoorts toegeslagen. Benschop echter, was zoals zo vaak, weer de spelbreker en bracht CSW na een prima overwinning terug op aarde.

CSW probeerde vanaf het begin Benschop onder druk te zetten, maar Benschop deed hetzelfde, want gezien de stand moesten zij ook winnen om de aansluiting met de middenmoot te realiseren. CSW was voetballend de bovenliggende partij, maar de eerste grote kans was in de 6e minuut voor Benschop. Een aanval van Mike Vergouw met Thomas Koense bracht Merlijn van de Berg in een vrije positie, maar van 10 meter schoot hij net naast het CSW doel. Benschop kreeg daarna nog wel wat kleine mogelijkheden maar CSW voerde de boventoon. In de 20e min werd een doelpunt van Jordy de Groot voor buitenspel afgekeurd door de overal bij zijnde scheidsrechter van Waveren. Nadat Jurgen Ruitenbeek de bal van de doellijn had gehaald leek CSW alsnog op voorsprong te komen, maar van Waveren constateerde hands van een CSW speler. Even daarna vloog de bal via de binnenkant van de paal uit het Benschop doel en redde Benschop keeper Jesper vd IJssel fraai na een schot van de snelle Veerhuis. In de 40e min kreeg Benschop zijn eerste corner en was het in de 42e min Daimios Damkalis, die net naast schoot voor Benschop waardoor de 0-0 ruststand op het bord bleef.

CSW rook zijn kans in de tweede helft. Ze gingen nog aanvallender speler en nadat keeper Gok was vervangen door Immings, nadat hij bij het plukken van een hoge bal door zijn enkel was gegaan was het Jordy de Groot, die in de 59e min CSW op een verdiende voorsprong zette. Benschop echter was niet van slag en deed er een schepje bovenop wat CSW opbrak. In de 75e min kwam de ommekeer. Een scherpe voorzet van Lucas van Dam werd fraai ingekopt door Mike Vergouw en de 1-1 stond op het bord. Benschop rook zijn kans. Mats van de Mortel onderschepte de bal achterin en snelde naar voren. Hij behield het overzicht en bood Thomas Koense een niet te missen kans, die altijd goed besteed is aan Thomas 1-2.  CSW probeerde het onheil te voorkomen, maar Jesper vd IJssel was op zijn post. In de 80e min leek CSW een penalty te krijgen, maar scheidsrechter van Waveren stond er bovenop en gaf Berry Kramer een gele kaart (zijn tweede dus rood) voor een schwalbe en een vrije trap voor Benschop. De ban was gebroken en tot twee maal toe brak Patrick Maton door op rechts. De eerste keer kon Immings de 1-3 nog voorkomen, maar even daarna behield hij het overzicht en weer was het weer Thomas Koense, die op maat werd bediend 1-3.  De Benschoppers gingen uit hun dak en de druiven voor de “kampioenskandidaat” waren erg zuur bleek na afloop van de wedstrijd. Voetballend waren ze de betere ploeg, maar de Benschoppers toonden veel veerkracht en lieten zien, dat ze met elkaar een hele goede en positieve groep zijn. De talrijke Benschop supporters gingen na afloop met een trots gevoel richting het agrarische Benschop.

Zaterdag aanstaande komt CDW uit Wij bij Duurstede op bezoek in Benschop. De wedstrijd begint om 14.30 uur en we hopen, dat vele Benschoppers weer richting het sportpark komen om onze jongens op een sportieve manier te ondersteunen in de strijd om het lijfsbehoud.