Benschop laat zich in de 2e helft helemaal wegspelen.

BFC 1

9 april 2022 14:30

J. van den Hazel

Sportpark Benschop
Koningin Wilhelminastr 27
3405XP
BENSCHOP
tel. 0348-451594

Koploper en kampioens kandidaat BFC uit Bussum kwam op bezoek in Benschop en had dinsdag de zware wedstrijd tegen De Meern nog  in de benen. Benschop leek op een goed resultaat af te stevenen, maar de thee in de rust brak hen gigantisch op.

In de eerste helft was het genieten van twee ploegen, die met goed voetbal het elkaar moeilijk maakten. In de eerste minuut was het Ohm, die een voorzet van Blaauw hard inschoot, maar Jesper vd IJssel redde fraai. Een minuut later brak Nils vd Mortel door de verdediging van BFC heen, maar zijn lob verdween naast het doel.  Het spel ging over en weer en nadat Daimion Damkalis een bal rakelings over geschoten had was het in de 25e min raak voor Benschop. Jimmy Vendrig kopte een bal door richting Lucas van Dam, die de bal in een keer op zijn ”slof” nam en onhoudbaar  voor keeper Ranzijn vloog de bal in het dak van het doel. 1-0. BFC schrok van de tegentreffer en nadat Cesar Westerink op de kruising had geschoten werd het in de 33e min 1-1. Saber Charif snelde op links langs Mats vd Mortel en bereikte de vrijgelaten topscoorder Jostein Ohm, die Jesper vd Ijssel kansloos maakte. Beide ploegen probeerden de stand nog te veranderen maar de 1-1 was de juiste uitslag na 45 min leuk voetbal.

De tweede helft was 5 minuten oud en het scorebord liet 1-4 zien. De meeste mensen hadden de twee doelpunten voor BFC in de 46e en 47e minuut niet gezien door geschutter in de achterhoede van Benschop en ook de 4-1 in de 50e minuut getuigde niet van scherp verdedigen. Cesar Westerink.  Tim Vrakking en Saber Chaif  zorden ervoor dat BFC de wedstrijd heerlijk kon uit voetballen. Lucas van Dam zette Thomas Koense nog wel een keer vrij voor keeper Ranzijn, maar die redde uitstekend. In de 66e minuut kwam de eindstand op het bord. Stef Elings vloerde in het strafschopgebied een tegenstander en  Dico Knevel scoorde uit de toegekende strafschop van de uitstekend leidende Jurgen van den Hazel de 1-5 .

Voor Benschop waren de druiven zuur en het werd weer eens heel duidelijk dat 100 % volledige inzet en scherpte  een “must” voor Benschop is om tweede klasser te blijven. Zaterdag a.s. de kans om zich te herstellen van deze zeer matige tweede helft. Nieuwland is om 14.30 uur de tegenstander in Benschop en onze jongen zullen vol aan de bak moeten om een goed resultaat te behalen met de ondersteuning van hopelijk  talrijke Benschop supporters.