Benschop 45+ - VVZ 45+ : 4-2

VVZ '49 45+1

19 september 2020 14:30

K. van Doorn

Vandaag mochten de veteranen van Benschop voor het eerst sinds een half jaar weer de wei in.
De keer in de 45+ competitie alwaar VVZ uit Soest onze tegenstander was.
Net als vorig seizoen was het weer puzzelen om een opstelling voor elkaar te krijgen doordat er nog enkele spelers met blessures zijn.
De opstelling van Benschop:
Doel: Martin
Verdediging: John. Jon, Koef en Jan
Middenveld: Evert, Willem, Job en Alfons
Aanval: Corstiaan en Stokkie
VVZ mocht deze middag aftrappen en zo begon er een gezapig potje voetbal in de loeiende hitte van eind september.
Rustig werd de bal rondgespeeld door beide ploegen en voorzichtig probeerde de aanvallers van beide teams de keepers te verschalken.
VVZ was in de eerste 10 minuten de gevaarlijkste ploeg en Martin moest een aantal keer handelend optreden.
Benschop begon wat beter in het spel te komen en het was Corstiaan die op een door stuiterende bal afging maar hard door de keeper uit Soest werd getorpedeerd.
Beide mannen lagen even op de grond maar uiteindelijk was het een vrije trap voor de thuisploeg.
Met gevaar voor eigen leven wist de keeper de bal uit het doel te houden.
Benschop kreeg steeds meer en grotere kansen die op miraculeuze wijze niet tegen de touwen gingen.
Een corner van Stokkie werd net gemist voor het doel, een harde voorzet van Stokkie werd door evert op de doellijn over gekopt.
Het was wachten op de openingstreffer maar die kwam niet van de thuisploeg, de gasten wisten slordig balverlies goed om te zetten in een doeltreffende counter.
De sluwe nr. 10 wist om Koef heen te draaien en de bal onhoudbaar in de verre hoek te knallen.
Lang konden de gasten trouwens niet genieten van de voorsprong want binnen 3 minuten werd door onze altijd scorende spits de gelijkmaker tegen de touwen gejaagd.
Een goede combinatie door meerdere spelers kwam bij Corstiaan voor zijn voeten en onhoudbaar ging de bal in het doel.
Benschop en VVZ maakte er ondanks het lagere tempo wel een leuke wedstrijd van, de linksbuiten van VVZ was een plaag voor de verdedigers van Benschop en zijn voorzetten waren altijd dreigend.
Zo dreigend zelfs dat een schot dat voortkwam uit een voorzet door Evert met lijf en leden werd geblokt. Alleen kwam de bal niet vol op zijn lichaam maar op het wormvormig aanhangsel onder de romp.
Puffend en steunend werd Evert weer overeind geholpen waar Remco liefdevol met de wonderspons aankwam. Evert wou niet dat Remco aan zijn gehavende plek kwam dus Remco kon onverrichte zaken terug naar de bank.
Na deze onderbreking was het bijna rust maar toch was het weer Corstiaan die de bal in het net schoot.
Nu was het een vlotte counter van Benschop en Corstiaan rondde deze beheerst af en zo kon de thuisploeg met een 2-1 voorsprong de rust in.
De rust is tegenwoordig ook een dingetje, de ploegen blijven op het veld en hier kwam Erwin een lekker potje limonade brengen.
Erwin had direct zijn kloffie aangedaan en ging de 2ehelft de wei in voor Alfons.
John was helaas aan het eind van de eerste helft uitgevallen met een hamstring blessure en Remco stond op zijn plaats.
De tweede helft was volledig boor Benschop, Met Willem en Evert die het middenveld beheersten ging de blauw-witte brigade opzoek naar meer doelpunten.
Het duurde zeker een minuut of 20 voor de bal eindelijk in het doel ging, het was de witte Keniaan die met zijn lange passen achter een verdwaalde bal aanging.
De bla werd strak vanaf de achterlijn voorgegeven.
De keeper sloeg deze voorzet zelf tegen de touwen en zo stond het 3-1.
De keeper vond wel dat Stokkie hem had aangevallen in het doelgebied maar dit was pas nadat hij de bal in zijn doel had geranseld.
Benschop bleef aanvallen en goed de combinatie zoeken, zo nu en dan bleek Stokkie toch een rush in te zetten om bij het doel te komen.
In een van deze rushes maakte hij zo een mooie schijnbeweging dat hij er zelf in trapte en achterover de 16 meterlijn struikelde.
In de tweede helft floot de scheids voor een drinkpauze en hierna bleek dat VVZ toch nog wat reserves gehad en het doel van Martin werd weer aangevallen.
Hier bleek de verdediging goed op zijn plaats te staan en werden de schoten geblokt of door Martin gepakt.
Het was de witte Keniaan die een splijtende pass langs de lijn gaf op Stokkie die hier een sprint mee trok naar het doel.
Met een mooie schijnbeweging ging hij langs de keeper en schoof de bal in het doel.
Nu stond het 4-1 en was de buit wel binnen.
Evert dacht ook nog te scoren uit een voorzet maar met een duikeling en een koprol gin g de bal net langs de verkeerde kant van het doel. Evert bleef direct met kramp liggen en duwde meteen zijn pink terug in de juiste positie.
Met een strompelende Evert wist zijn tegenstander de ruimte te benutten en een strakke voorzet kwam bij de nr.6 terecht die direct de trekker overhaalde waardoor Martin kansloos was en zo stond de eindstand op het bord.
Een 4-2 overwinning in een leuke pot voetbal waar de scheids zich goed thuis voelde tussen al die grijze duiven.
Volgende week uit tegen TOV in Baarn, de wedstrijd start om 14.15.