“Bus” van CDW levert drie punten op

CDW 1

10 oktober 2020 14:30

A.K. Hemkes

Op het spook sportpark had voorzitter Erwin van Wijk voor de met name oudere trouwe supporters geregeld, dat de wedstrijd via facebook kon worden bekeken achter de voordeur of in eetcafé ‘t Plein in plaats van op de minst risicovolle anderhalve meter plek langs de lijn. De kijkers waren achteraf blij, dat ze binnen waren gebleven, want de wedstrijd was het aankijken nauwelijks waard. Met 11 man werd er een gordijn opgetrokken voor het CDW doel en met veel inzet werd er gestreden om elke bal, die dreigde richting het CDW doel te gaan. Benschop kon er niet onderuit voetballen, daar op het middenveld CDW de sterkste was. In de 22e minuut de eerste gevaarlijke poging van Benschop. Bryan de Boer plaatste een vrije trap scherp voor het CDW doel en Martijn de With kopte de bal prima in, maar vond keeper Verweij op zijn weg. Uit de corner daarna was het weer Verweij die een doelpunt voor Benschop voorkwam. In de 40e minuut de eerste mogelijkheid voor CDW. Uit de eerste corner kopte men net naast. Vlak voor de rust was het Bryan de Boer, die op snelheid op links ontsnapte en de vrijgelopen David Verweij bereikte, die hard tegen de hand van een CDW speler aanschoot, maar scheidsrechter Hemkes vond het niets en de rust bereikte men met een 0-0 stand.

Na de rust kreeg CDW een reuze mogelijkheid om op voorsprong te komen. Remco van Wijngaarden speelde te kort terug en de bal werd onderschept door van Amerongen, die Klaasens een niet te missen kans gaf. Hij schoot echter op de paal in plaats van in het verlaten doel. Het spelbeeld bleef hetzelfde en CDW bleef loeren op de counter. In de 60e minuut brak CDW op links door. De daaropvolgende voorzet werd geblokt door Remco van Wijngarden met zijn gezicht naar het doel toe en raakte zijn arm. Nu zag scheidsrechter Hemkes er wel een penalty in en Ingmar de Wit had geen moeite om Jesper vd IJssel te passeren. Benschop probeerde nog wel wat te forceren, maar weer een grote fout achterin werd in de 74e minuut genadeloos afgestraft. 0-2. Met wat kleine speldenprikjes probeerden de Benschoppers nog wat terug te doen, maar het leverde niets meer op. Het zeer jeugdige Benschop was geconfronteerd met het fysieke grote mannenvoetbal van de 2e klas, hetgeen een goede leerschool is voor de toekomst.

Dinsdagavond speelt Benschop om 20.00 uur in Wilnis de inhaalwedstrijd tegen CSW. Er mogen geen supporters mee en we zullen iedereen op de hoogte houden via twitter en live voetbal.