Benschop op de valreep naast CSW.

CSW 1

13 oktober 2020 20:00

R. Luinge

Het coronavirus had behoorlijk huisgehouden in Wilnis waardoor de wedstrijd tegen CSW anderhalve week geleden moest worden gecanceld. Afgelopen seizoen werd er daar voor de beker nog met 3-0 verloren en een overwinning voor de Benschoppers dateert uit 2005. Met 2-1 werd er toen gewonnen op een veld, dat bezaaid lag met dode visjes als gevolg  van de dijkdoorbraak, die daar toen had plaatsgevonden. Dus de Benschoppers moesten vol aan de bak en pikten een punt.

Benschop begon goed aan de wedstrijd, maar hadden met name achterin hun handen vol aan de snelle en beweeglijke voorhoede van de mannen uit Wilnis. Zij waren voetballend de betere ploeg, maar met een tomeloze inzet van alle Benschoppers kwamen er nauwelijks mogelijkheden voor hen. Benschop was in de omschakeling niet ongevaarlijk en met name David Verweij en Thomas Koense waren dicht bij een treffer maar beide keren wisten de CSW verdedigers onheil te voorkomen. In de 12e minuut leek het mis te gaan voor Benschop. De snelle Veerhuis brak op links door. Benschop keeper Jesper vd IJssel verliet te snel zijn doel waardoor de bal voor de voeten van de Groot kwam, die de lat van het verlaten doel raakte. Het was ook de enige grote kans voor CSW in de eerste helft en de rust gaf de juiste stand 0 tegen 0 aan.

Na de rust voerde CSW de druk verder op en langzaam begonnen er wat kansjes te ontstaan. In de 51e min was het vd Horst die net naast schoot en even daarna werd een duidelijk buitenspel doelpunt van Veerhuis terecht afgekeurd. Benschop moest terug en CSW rook zijn kans. In de 65e min was het wel raak. Een corner vanaf links bereikte de vrijstaande Veerhuis, die koppend de 1-0 op het bord zette. Benschop was even de kluts kwijt, maar een fraai afstandsschot van Merlijn van de Berg, dat rakelings  over het doel verdween, gaf Benschop weer hoop. In de 80e minuut leek CSW het vonnis te voltrekken. Een voorzet vanaf rechts kon ongehinderd ingekopt worden door weer Veerhuis. 2-0. Benschop ging alles of niets spelen. Een strakke voorzet van Tom vd Voort werd hard ingekopt door Martijn de With, maar keeper Gok redde fraai. CSW kreeg het moeilijk en een minuut later was het wel raak voor Benschop. Weer was het Tom vd Voort, die een prima voorzet afleverde en deze keer was het wel raak. David Verweij liet Gok koppend kansloos. 2-1.Benschop rook zijn kans en had geluk, dat even later Veerhuis het doel te hoog zocht. In de 88e minuut kreeg Benschop een strafschop na een duidelijke handsbal van een CSW verdediger. De uitstekend fluitende Roelof Luinge, geassisteerd door twee assistenten, was ter plaatse en David Verweij schoot de bal onberispelijk in 2-2. Daarna was het nog wel af en toe billen knijpen, maar na 5 minuten blessure tijd klonk het laatste fluitsignaal van Luinge als muziek in de oren bij de Benschoppers. Een punt in deze super sportieve wedstrijd was binnen en de druiven voor CSW waren erg zuur. Helaas is de competitie nu voorlopig stil gelegd en hopen we met z’n allen, dat dat snel voorbij is. Wederom dank aan voorzitter Erwin van Wijk, die het thuisfront in staat stelde om de wedstrijd via facebook te volgen.