Laatste kwartier nekt VV Benschop JO15-1 tegen SV Baarn JO15-1

Benschop JO15-1

3 oktober 2020 10:45

Rust: 1-0     Eindstand: 5-1

Door het ontbreken van onze reporter (door pech met de accu) vandaag verslag van de trainer.

1ste helft (1-0):

SV Baarn nam na de aftrap direct de controle en zette het hoog vast na hun eerste gemiste kans. Na de eerste tien minuten en een aantal schoten verwerkt te hebben kwam Benschop er genadig vanaf door 0-0 tussenstand. Uiteraard was de formatie van SV Baarn:1-3-4-3 een lastig te bespelen formatie. Vooral het overtal op het middenveld was dominant aan hun kant en hadden wij uiterst moeite mee om als er eenmaal een schot verwerkt was om de (lange) bal vanuit Benjamin (onze keeper) in de ploeg te houden. Dus enig aanpassingsvermogen en wennen voordat wij antwoord konden bieden op deze zet van SV Baarn was de situatie.

Na de eerste tien minuten wist VV Benschop iets meer tegenwicht te bieden. Harm, Patrick en Daan, jawel Daan (aanvoerder) stond voorin en kregen weinig aanvoer waardoor de voorhoede voornamelijk verdedigend moesten optreden. Dit maakte het erg lastig om op helft TP in balbezit en tot kansen te komen.

Chris Owen en David hadden hun handen vol om druk te krijgen op de opgevangen lange bal door SV Baarn middenvelder. Daardoor kwamen we steeds in de omschakeling van balbezit naar balverlies en moesten we achterin continu door Mo, Tom, Femke, Kian en Benjamin kortdaad opgetreden worden om de aanvallen tegen te houden van SV Baarn.

Hun speler met rugnummer 10 die voorin stond bracht veel gevaar. Na 19 minuten was het helaas dan toch het onvermijdelijke. Eigenlijk in de 2de fase van de eerste helft waarin iets meer de bal op het middenveld gehouden werd en kansen aan beiden kanten uitbleven was er dan toch een aanval. Deze wordt in eerste instantie tot corner verwerkt. Echter een dekkingsfout bij de 2de paal zorgde ervoor dat de vrijstaande Baarn speler binnen kon schieten en zo stond dan helaas toch de 1-0 op het bord.

Na 23 minuten werd er voor het eerst gewisseld. Tom (met blessure, hopelijk gaat het goed Tom en ben je er dinsdag weer!) en David werden eraf gehaald (overigens niet vanwege spel maar vanwege wisselbeurt) in de plaats kwamen May en Tycho (op het middenveld, Chris linie naar achter) Dit bracht nieuw energie in de wedstrijd. Het middenveld kreeg meer grip op de lange ballen van achteruit en er werden meer 2de ballen gewonnen. Dit resulteerde in de laatste 5 minuten van de eerste helft zelfs tot een kans voor Patrick (en misschien zelfs wel de mogelijkheid om Daan aan te spelen?) Maar de 1-1 mocht helaas niet vallen. De laatste aanval van de 1ste helft vond de scheidsrechter het nodig om voor de rust te fluiten, jammer wie weet wat in de beste laatste 5 minuten er in had gezeten voor ons in die laatste aanval.

2de helft (4-1):

Hoewel dit gek klinkt hebben wij de 2de helft een ander Benschop gezien op positieve wijze. De eerste twee aanvallen waren voor VV Benschop JO15-1. Harm stuitte helaas op de keeper van SV Baarn. Harm was een plaag voor de defensie van SV Baarn en ook de aanvoer naar Harm toe was van goede kwaliteit. Na iets meer grip en 2 kopballen uit corners van VV Benschop (1op de lat van Harm en 1tje van Jesse net over) kwam dan toch de 2-0 op het scorebord.

Over de kopballen en hoe dat tot stand kon komen: na 11 minuten vonden de volgende wissels plaats: Jesse voor Daan, David naar linksbuiten en May in de spits, Patrick eraf. 20 minuten verder in de tweede helft valt de 2-0 voor Baarn JO15-1 alsnog. Hoewel de 1-1 iets meer in de maak leek. Wel bleef er dreiging van SV Baarn en uiteindelijk dan toch de goal.

VV Benschop met een onder andere hardwerkende David zorgde na een goede diepte-loopactie op een goede bal voor dat de spanning terug in de wedstrijd kwam. Door vanaf de zijkant in het strafschopgebied te dribbelen en vervolgens de bal af te leggen was het voor Harm een koud kunstje om de 2-1 op het scorebord te zetten. Harm bekroonde hiermee zijn goede tweede helft. Het leek even dat VV Benschop helemaal terug was in de wedstrijd alleen helaas dacht SV Baarn daar anders over.

Minuut na de 2-1 viel de 3-1 voor SV Baarn en was deze wedstrijd niet meer in ons voordeel te beslechten. Hoewel wij nog goed probeerde vast te zetten wat overigens de tweede helft bij veel momenten best aardig ging. Maakte SV Baarn in het laatste kwartier het verschil door 3 doelpunten te scoren. 5-1 was de eindstand.

Ik vond persoonlijk de 5-1 een wat geflatteerde uitslag, vooral ook omdat wij zelf nog een paar kansen creëerde en eigenlijk het laatste kwartier drie kansen drie goals was bij SV Baarn. Met name de wilskracht die de tweede helft is getoond en tot een kwartier voor tijd de wedstrijd nog een wedstrijd laat zijn was grote klasse. Ook zie ik veel intenties terug van hetgeen wat besproken is. Nu is het zaak dat we langer de stand weten vast te houden en het omkeren in ons voordeel.

Conclusie: Veel werk aan de winkel, maar ook goede dingen gezien. Tuurlijk zijn veel tegengoals krijgen niet leuk. De tweede helft is de wedstrijd wel meer een wedstrijd en door het risico (zeker van hoog druk, loop je tegen tegengoals aan). Maar zie voldoende basis en potentie in onze groep om het tij te keren in positieve zin.

Eindstand: 5-1

Tot dinsdag! Voor nabespreking en training.