VV Benschop JO15-1 levert strijd en behaalt resultaat tegen 1ste klasser!

Benschop JO15-1

Montfoort S.V.'19 JO15-2

5 september 2020 8:45

Op zaterdag 5 september om 8.45 uur begon de tweede bekerwedstrijd voor team JO15-1 thuis tegen Montfoort S.V.'19 JO15-2. De club uit Montfoort heeft last van een coronauitbraak, dus deze wedstrijd had om die reden afgelast kunnen worden. Gelukkig kon deze wedstrijd gewoon doorgaan, overigens ook na het regelen van een scheids én grensrechter. Waarvoor dank!

Vorige week wist dit team met 0-4 te winnen van VVIJ, dus dat beloofde veel goeds... In de vierde minuut was er na een tackle sprake van een vrije trap in de buurt van het doel van Montfoort. Het bleef bij een mooie kans, maar Benschop zette in de eerste 15 minuten veel druk. Ben, de keeper, had in die periode nog weinig te doen, maar gaf z'n ploeggenoten wel aanwijzingen. De 1-0 viel in de 16e minuut. David scoorde een absoluut verdiend doelpunt.

Hierna werd Montfoort wakker en wilde er alles aan doen om de gelijkmaker erin te schieten. Het was op dat moment hard werken voor de verdediging: Chris, Femke (fijn dat zij terug is na lang blessureleed) en Tom.

Tycho werd onderuit gehaald. Toen de speler van Montfoort hem sportief overeind probeerde te helpen, werd er geroepen dat dit vanwege corona wellicht niet handig is. Waarna de jongens elkaar de ellebooggroet gaven. Goed opgelost dus.

Het onvermijdelijke gebeurde; Montfoort scoorde de gelijkmaker. Met 1-1 gingen ze de rust in.

Ik weet niet wat de trainer tegen het team gezegd heeft, maar de eerste minuten van de tweede helft was Benschop weer meer aan de leiding. En de 2-1 viel snel. Patrick scoorde een schitterend doelpunt. Montfoort wilde niet verliezen en zette alles op alles om weer gelijk te komen. De verdediging moest opnieuw flink aan de bak. Nieuwkomer Koen deed z'n uiterste best achterin en Ben had een paar mooie reddingen. Montfoort zette steeds meer druk. Een hoekschop wist Benschop nog onschadelijk te maken, maar een paar minuten voor het eindsignaal wist Montfoort opnieuw de gelijkmaker te scoren. Eindstand: 2-2. Een prima prestatie van Benschop want Montfoort speelt in de 1e klasse. En daar wisten alle spelers van dit team zich kranig tegen te verweren!