Benschop pakt bekerwinst tegen FC Almere.

Almere FC

29 augustus 2020 14:30

X. Stoffer

De voorbereiding zit er voor een groot gedeelte op en de bekercompetitie is een mooie graadmeter voor trainer Marten Boverhof hoe Benschop ervoor staat. FC Almere, vorig jaar een maatje te groot, leende zich er uitstekend voor. Het werd een leuke pot voetbal met Benschop, dat aan het langste eind trok tot plezier van het talrijke publiek.

Het begin was voor FC Almere, dat vroeg druk zette en Benschop moest wat terug zonder dat er ook een kans ontstond voor de Almeerders. In de 17e min was een boogbal richting het Almere doel van Daimios Damkalis het sein voor Benschop om de regie over te nemen. Een prachtig opgezette aanval over vier schijven wist Mohamed Mazouz net niet in een doelpunt om te zetten maar het was uitstel van executie. Mohamed bereikte even daarna met een splijtende pass Thomas Koense, die Onkenhout te snel af was en vakkundig keeper Mert Bayik het nakijken gaf. Benschop ging voor de 2-0 maar Daimios vond keeper Bayik op zijn weg en een vliegend schot van Bryan de Boer vloog net langs de verkeerde kant van de paal waardoor de ruststand 1-0 bleef.

Na de rust ontstond er weer een heel ander beeld van de wedstrijd. Trainer Loots probeerde met overal veel druk te zetten en de ruimtes zeer klein te houden. Benschop moest vol aan de bak en er ontstonden wat mogelijkheden voor Almere, maar met name Tim Smit had zijn vizier niet op scherp staan en ook Jesper van den IJssel was een sta in de weg voor hen. De Benschoppers knokten zich met volle inzet door de problemen heen en kregen in de counter nog volop mogelijkheden om de wedstrijd in het slot te gooien, maar de scherpte ontbrak door het vele werk, dat er verricht moest worden. In de 83e minuut leek Benschop toch toe te slaan. Tom van de Voort slalomde door het rechterverdediging blok heen en bood zowel Thomas Koense als Patrick Maton de kans om te scoren maar ook zij konden het laatste tikje niet geven. Een geweldige redding van Jesper van de IJssel in een van de laatste minuten zorgde ervoor dat de overwinning in Benschop bleef. Na het laatste fluitsignaal van de prima leidende Xander Stoffer klonk er een enthousiast applaus van de talrijke Benschoppers voor deze jonge gasten. Misschien was een gelijkspel wel de juiste uitslag geweest, maar daar maalden de Benschoppers niet over.

Zaterdag staat de tweede bekerwedstrijd op het programma tegen en in Montfoort. Hun wedstrijd tegen de Merino’s ging niet door ivm corona besmettingen in enkele lagere teams.