Benschop te sterk voor zwak HSSC.

HSSC 61 1

22 augustus 2020 14:30

A. te Lindert

Derde klasser HSSC uit Hei en Boeicop was de tweede tegenstander in de oefencampagne. Looplijnen in het clubgebouw, tenten, stickers, anderhalve meter en een in stukken verdeelde tribune moesten ervoor zorgen, dat iedereen zoveel mogelijk beschermd was tegen het corona virus. Het werd voor de toeschouwers een leuke middag, want de jonge gasten van Benschop maakten er een leuke doeltreffende wedstrijd van mede ook door een paar heerlijk verkoelende buien.

Benschop liet vanaf minuut een zien, dat ze de bovenliggende partij wilden zijn en het arme HSSC werd de dupe van de dadendrang van het vernieuwde Benschop. Vanaf minuut een werd HSSC onder druk gezet en de matig spelende achterhoede had geen enkele grip op de goed spelende Benschop aanvallers. Al in de 3e min had Achraf Merroun al de 1-0 op zijn schoen, maar kon het laatste tikje niet geven. Drie minuten later gaf hij wel het benodigde zetje aan de bal na een prima actie van Mohamed Mazouz. Diezelfde Mohamed bracht na een kwartier spelen Thomas Koense is stelling en onhoudbaar verdween de 2-0 in het HSSC doel. De ene na de andere aanval rolde richting het HSSC doel en in de 25e min kwam de 3-0 op het bord. Een een twee tussen Achraf en Mike Vergouw leek te stranden, maar in de kluts kwam de bal in de voeten van Thomas Koense, die direct de trekker overhaalde. 3-0. Het bleef kansen regenen maar de ruststand bleef ongewijzigd.

Na de rust bleef Benschop ondanks de vele wisselingen de veruit betere ploeg. De Benschop achterhoede gaf geen enkele kans weg en Benschop keeper Kevin Galen werd nagenoeg alleen belast met terugspeelballen en het af en toe plukken van een hoge bal. De vorig seizoen  vaak op een eiland staande David Verweij liet zien, dat hij het scoren nog niet verleerd was.  Een prima pass van Thomas Koense bracht hem vrij voor de HSSC keeper en zette in de 54e min  Benschop op een 4-0 voorsprong. Het slotakkoord was ook voor hem. Alleen doorgaand zette hij na een uur spelen de 5-0  op het bord. Ondanks nog enkele grote kansen werd dit de eindstand.

Zaterdag aanstaande is de eerste grote testcase wanneer het hoog geëindigde FC  Almere op bezoek komt voor de eerste bekerwedstrijd. Zij wonnen zaterdag met 5-2 van 2e klasser Unicum Lelystad en zijn dus van een heel ander kaliber dan HSSC. Voor trainer Marten Boverhof een geweldige kans om de laatste puzzelstukjes in te passen. Het veel ruimte weggeven en geen goede balans in het elftal wordt op dit niveau genadeloos afgestraft, dus echt de moeite waard om zaterdag om 14.30 uur de weg naar het sportpark in te slaan.