LRC nog een maatje te groot voor Benschop

LRC 1

15 augustus 2020 14:30

van der Zwan

Onbekend

De eerste oefenwedstrijd als voorbereiding op seizoen 2020-2021 zit erop. Een wedstrijd, die voor trainer Marten Boverhof erg leerzaam was, daar hij voor de eerste keer zijn spelers in wedstrijdverband zag acteren.

Met twee elftallen vertrok hij naar het prachtige nieuwe sportpark in Leerdam, waar Emanule Sluis nu de touwtjes in handen heeft. Al na 2 minuten keek Benschop tegen een 1-0 achterstand aan. De snelle rechter spits liep aan de linkerkant zijn tegenstander voorbij en zijn voorzet werd verkeerd ingeschat door de Benschop verdediging waardoor  Meulink  ongehinderd raak kon schieten. Benschop was niet aangeslagen door de snelle achterstand en voetbalde zich af en toe redelijk onder de druk van LRC uit, die natuurlijk voetballend wel de betere ploeg was. Benschop gaf nauwelijk wat weg en het duurde tot de 32e min voordat zij hun eerste kans kregen uit een vrije trap, die hard naast het doel vloog. Even daarna kwam toch de 2-0 op het scorebord, Weer was het de snelle nummer 7, die het linker verdedigings blok verrraste en weer was het Meulink die scoorde. Benschop begon daarna wat aan te dringen en in de 38e minuut was het Patrick Maton, die op rechts doorkwam en Daimios Damkalis in stelling bracht. Zijn snoeiharde schuiver spatte uiteen op de paal. Even daarna was het Mohamed Mazoez die op rechts vrij kwam maar zijn schot werd van de doellijn afgehaald. Vlak voor de rust leek Benschop toch zijn verdiende doelpunt te krijgen. Achraf Merroun liet enige verdedigers zijn hakken zien en zijn voorzet op maat leek een koud kunstje voor Patrick Maton om de 2-1 ruststand te produceren, maar hij miste het verlaten doel.

Na de rust kwamen er bij Benschop acht nieuwe spelers in en in de eerste minuten was het Martijn de With, die vrij voor de keeper werd gezet door Merlijn van den Berg en de aansluitingstreffer op zijn schoen had, maar zijn lobje over de keeper miste de juiste richting. Kleine blesures zorgden ervoor, dat Benschop al snel Keeper Tim Hoogendijk en Merlijn van den Berg moest wisselen. De vele wisselingen deden het elftal geen goed en toen het in de 60e minuut 3-0 werd was het verzet van Benschop gebroken en konden de mannen uit Leerdam gemakkelijk uitlopen naar een wel wat geflatteerde 5-0 einduitslag. Ondanks de stevige nederlaag tegen een ploeg, die als er geen corona was geweest waarschijnnlijk hoofdklasser had gespeeld, hoeven de Benschoppers niet te wanhopen. Het kost natuurlijk tijd om een ingespeeld team te krijgen en na slechts drie trainingen blijkt er genoeg muziek in te zitten.

Zaterdag a.s. oefent Benschop om 14.30 uur thuis tegen HSSC uit Hei en Boecop.